Kort medianieuws met aandacht voor KRO-NCRV, etherpiraten, Loden Radioleeuw en meer kort medianieuws uit binnen- en buitenland:
- Met ingang van 1 januari 2019 fuseren de drie verenigingen achter het omroepbedrijf KRO-NCRV, te weten Vereniging KRO, Vereniging NCRV en omroepbedrijf KRO-NCRV, tot Vereniging KRO-NCRV. (Persbericht)
- Eyelove heeft dit jaar de Loden Radioleeuw gewonnen voor het meest irritante reclamespotje van het jaar. Radar Radio-presentator Mischa Blok overhandigde de prijs, die jaarlijks uitgereikt wordt door het AVROTROS-consumentenprogramma, aan Eyelove-directeur Leon Melchior. Lees verder
- De lokale omroepen van Nijkerk en Barneveld gaan vanaf 5 januari verder onder één naam. Om 15:00 gaan de omroepen samen over op A1 Media Groep. A1 Media is voor omgeving Nijkerk en Barneveld dé streekomroep voor radio, televisie en online. Lees verder
- De Haagse band Son Mieux heeft met het nummer Everyday de Haagse Song van het Jaar 2018 gewonnen. Lees verder
- De twee Amerikaanse telecomproviders Sprint en T-Mobile zouden beloofd hebben geen apparatuur van Huawei meer te gaan gebruiken nadat zij gefuseerd zijn. Die belofte zou moeten helpen bij het goedkeuren van de voorgestelde fusie. Lees verder
- ‘De Robin van Persie van het dictee’ noemt presentator Philip Freriks Leidenaar Pieter van Diepen na het winnen van het Groot Dictee der Nederlandse Taal. Van Diepen maakte slechts twee foutjes in de tekst van taalkundige Wim Daniëls. Lees verder
- De statenzaal in het provinciehuis van Drenthe in Assen werd zaterdag omgetoverd tot feesttent voor zendpiraten en liefhebbers van dit muziekgenre. Lees verder
- Het Glazen Huis in Emmen heeft 23.579 euro ingezameld. Het geld gaat naar stichting Het Vergeten Kind, die zich inzet voor verwaarloosde en mishandelde kinderen. Lees verder