Kort medianieuws: Online.nl, BCC, Ziggo, AVROTROS en meer

Kort medianieuws met aandacht voor Online.nl, BCC, Ziggo, AVROTROS en meer kort medianieuws uit binnen- en buitenland:

  • Dsl-aanbieder Online.nl stapt over van zijn eigen dienst voor Interactieve TV op die van Canal Digitaal. Klanten krijgen daardoor standaard onder andere FOX Sports-zenders. De overstap gaat wel gepaard met een prijsverhoging van 4,50 euro voor pakketten. Lees verder
  • De documentaire WILDERS wordt op woensdag 11 oktober door NTR uitgezonden. Kijkers krijgen een kijkje in het leven van de veelbesproken politicus. Lees verder
  • De BBC komt vanaf oktober met een wekelijks muziekprogramma, Sounds Like Friday Night. Het is sinds meer dan tien jaar na het stoppen van Top of the Pops dat de Britse zender een nieuw muziekprogramma maakt. Lees verder
  • Johan Derksen heeft vrijdag in Voetbal Inside keihard uitgehaald naar zijn eigen werkgever RTL. De voetbalanalist noemde onder meer zenderbaas Erland Galjaard ‘kinderachtig’ en de programmering van de zender ‘gewoon slecht’. Lees verder
  • Televisies en andere elektrische apparaten voor huishoudelijk gebruik uit het assortiment van elektronicaketen BCC zijn vanaf volgende week via de site van bol.com te bestellen. Lees verder
  • De serie Soof: een nieuw begin krijgt vrijwel zeker een tweede seizoen. Dat heeft producent Millstreet Films donderdag gemeld. lees verder
  • De emotie loopt hoog op bij Hilversummers die rond het Mediapark wonen. Een groot reclamescherm op het terrein bederft sinds kort hun woongenot. Lees verder
  • Nederland is één van de innovatieleiders in Europa en streeft daarmee steeds meer landen voorbij. AVROTROS omarmt innovatie en roept daarom de Nederlandse Innovatie Prijzen in het leven. Lees verder
  • KPN, VodafoneZiggo en T-Mobile zetten al op grote schaal voor 3G gebruikt spectrum in om de capaciteit op hun 4G-netwerken te vergroten Lees verder
  • Hoofdredacteur Jan van Galen van RTV Amstelveen heeft bekend gemaakt per 1 oktober op te stappen. De aanleiding is zijn ongenoegen over het gemeentelijk subsidiebeleid. Lees verder
  • De Almeerse politiek heeft donderdagavond gesproken over een impuls voor de lokale journalistiek. De stad is de afgelopen tijd twee media kwijtgeraakt na het stoppen van Almere Vandaag en Media036. Het gesprek is een initiatief van Leefbaar Almere. Lees verder
  • De Belgische zenders van SBS en kabelaar Telenet zijn begonnen met het aanpassen van reclames op basis van offline aankopen van tv-kijkers. Daarvoor combineert Telenet gegevens van zijn klanten met een database van het bedrijf Bisnode. Lees verder