Kort medianieuws: Wild FM, Netflix, NPO, Songfestival en meer

Kort medianieuws met aandacht voor Wild FM, Netflix, NPO, Songfestival en meer kort medianieuws uit binnen- en buitenland:

  • Patricia van Liemt maakt na vijf jaar haar comeback op de Nederlandse radio. Vanaf maandag is ze dagelijks te horen in de ochtendshow van Wild FM. Samen met dj Jurgen maakt ze ‘Wake Up Wild’.
  • Nederland komt de EU-afspraken over het supersnelle mobiele netwerk 5G niet na. Daardoor dreigt de ontwikkeling van 5G in Nederland en de buurlanden vertraging op te lopen, schrijft de Europese Commissie in een aanmaningsbrief aan het kabinet. Lees verder
  • Netflix komt met zes nieuwe animatietitels, om daarmee te investeren in het aanbod films en series voor het hele gezin. Dat meldt Variety. Om de projecten tot een succes te maken zijn er mensen aan boord gehaald die in het verleden al succesvol zijn geweest met animatiefilms. Lees verder
  • Dieuwertje Blok en Frank Evenblij presenteren dit jaar op sinterklaasavond de tv-show Sinterklaas, wie kent ‘m niet? op NPO 1. Lees verder
  • Aan het Eurovisiesongfestival 2019 dat in mei in Tel Aviv wordt gehouden nemen 42 landen deel. Daarvan zullen 36 landen, waaronder Nederland, meedoen aan de halve finales op 14 en 16 mei, maakte de organisatie bekend. Lees verder
  • Er blijken nepmails in omloop die zogenaamd afkomstig zijn van Agentschap Telecom. De nepmails gaan over boetes voor het illegaal downloaden van films. Dit zijn valse e-mails. Ze zijn niet afkomstig van Agentschap Telecom. (via AT)
  • BNNVARA heeft het tweede seizoen van de hitserie Klem verkocht aan de Vlaamse omroep VRT. Dat heeft de omroep bekendgemaakt. Begin dit jaar was het eerste seizoen van Klem al in België te zien (AD)
  • Uitgeefconcern Mediahuis verwerft alle aandelen van Wayne Parker Kent, een Amsterdams bedrijf dat actief is in digitale marketing en online-uitgaven zoals |J/M Ouders, HP De Tijd en FHM. lees verder