Kort medianieuws: Wild Hitradio, KPN, T-Mobile, Alticom en meer

Kort medianieuws met aandacht voor Wild Hitradio, KPN, T-Mobile, Alticom en meer kort medianieuws uit binnen- en buitenland:

  • Na een aantal jaar niet op Wild Hitradio te horen zijn geweest, is de Wild WeekendMix met DJ Dirty Valente (pseudoniem van Koen Berkhout) in zijn originele vorm weer te horen op de Noord-Hollandse radiozender Wild Hitradio. Elke vrijdagavond tussen 18:00 / 20:00 ga je het weekend in met alle hits van dit moment. (Persbericht)
  • RADIONL is weer te beluisteren in de regio Deventer via de 93.1 FM. Sinds vrijdagavond 20.00 uur is de zender weer in de lucht. Afgelopen week werd de zender gestolen uit een zendlocatie in Bathmen.
  • De 3FM-actie Serious Request heeft tot vrijdagavond rond 20.20 uur in totaal 2.524.842 euro opgebracht. Vorig jaar had de actie ongeveer drie miljoen opgehaald na eenzelfde aantal dagen. Lees verder
  • Dominique Leroy, ceo van de Belgische internetprovider Proximus, is van mening dat diensten die veel bandbreedte op het internet gebruiken, zoals YouTube en Netflix, extra zouden moeten betalen voor de belasting van de internetinfrastructuur. Lees verder
  • RTL gaat in een nieuw televisieprogramma op zoek naar ‘de nieuwe Johan Derksen’. Het programma De nieuwe Johan moet volgend jaar worden uitgezonden bij RTL 7. lees verder
  • Het glasvezelproject in Pesse, Fluitenberg en Stuifzand (Drenthe) heeft net niet genoeg aanmeldingen binnen gehaald om door te kunnen gaan. Vrijdag werd duidelijk dat 45,2 procent van de adressen een glasvezelabonnement heeft afgesloten: net niet de vereiste 50 procent. Lees verder
  • De Alticomtoren in Alphen aan den Rijn is vanaf nu verlicht. Aan de ringen van de media- en communicatietoren zijn lichtpanelen bevestigd. Daardoor is de toren volledig verlicht. Lees verder
  • Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) laat jaarlijks vaststellen welke radio- en televisiezenders op basis van de kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzender. Voor 2018 zijn de televisiezenders Disney Channel, Disney XD en Nickelodeon als jongerenzender vastgesteld. Lees verder
  • Deutsche Telekom neemt via zijn dochtermerk T-Mobile voor 1,9 miljard euro de Oostenrijkse tak van Liberty Global over. Daarmee kan het Duitse telecomconcern ook landverbindingen toevoegen aan zijn mobiele netwerk in Oostenrijk. Lees verder
  • Veel gebruikers van de KPN Experia Box v10 ervaren al weken wifiproblemen nadat KPN een firmware-update doorvoerde. KPN heeft de update bij een deel van de gebruikers teruggedraaid en adviseert de 5GHz-optie uit te schakelen. Lees verder
  • De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft goedkeuring gegeven voor de overname van e-commercebedrijf Emesa door Talpa Network, het mediabedrijf van John de Mol. Emesa is moederbedrijf van online merken als VakantieVeilingen, ActievandeDag en TicketScout. Lees verder
  • AVROTROS spant opnieuw een zaak aan tegen de NPO. De omroep legt zich niet neer bij het besluit om Annemieke Schollaardt en Rob Stenders afwisselend het middagprogramma op Radio 2 te laten presenteren. Lees verder
  • Bij de kranten van mediabedrijf De Persgroep verdwijnen in de eerste helft van 2018 enkele tientallen journalistieke banen. Dat bevestigt journalistiek directeur Erik van Gruijthuijsen na berichtgeving van Villamedia. Lees verder
  • In Duitsland kregen de uitgevers voor elkaar wat hun Nederlandse collega’s ook zouden willen: het journaal van de publieke omroep ARD moet zich online beperken. Lees verder
  •  Weerman Reinier van den Berg stopt ermee. De inwoner van Bennekom (55) neemt op 1 maart afscheid van weerbureau MeteoGroup in Wageningen. Hij gaat zich toeleggen op duurzame technologie en baanbrekende innovaties. Lees verder
  • Studio 100 en Proximus breiden hun partnerschap uit in België. Dat hebben beide bedrijven vrijdag bekendgemaakt op een persconferentie. Lees verder