Kort medianieuws: Ziggo, SBS6, Spotify, VRT en meer

Kort medianieuws met aandacht voor Ziggo, SBS6, VRT, Spotify en meer kort medianieuws uit binnen- en buitenland:

  • Na ruim een week verstoken te zijn geweest van internet, een kiestoon en televisiesignaal, zijn inwoners van Driehuizen, De Woude en Zuidschermer sinds vandaag weer online. Lees verder
  • Vanaf donderdag 29 augustus is de nieuwe, sexy en spannende politieserie DNA te zien bij SBS6 met vier sterke vrouwen in de hoofdrol: Loes Haverkort, Yolanthe Cabau, Belinda van der Stoep en Maaike Martens. (Persbericht)
  • Het is goed mogelijk dat Spotify binnenkort duurder wordt. Het bedrijf achter de muziekstreamdienst test hogere prijzen voor abonnementen in Scandinavië. Lees verder
  • Goed nieuws voor mensen die zich ergeren aan tv-reclames. In het eerste halfjaar van 2019 daalde het aantal spotjes en de totale reclamezendtijd voor het eerst sinds 2012. Er was 960 uur minder reclame op televisie dan in dezelfde periode in 2018, zo blijkt uit cijfers van brancheorganisatie Screenforce. (FD)
  • De nieuwe talkshow van Beau van Erven Dorens gaat simpelweg Beau heten. Dat werd bekendgemaakt in de uitzending van RTL Boulevard. Lees verder
  • In een nieuwe non-fictie serie gaat de BBC op zoek naar holocaustverhalen van beroemde Britten. Hierin brengen twee bekende Britten, celliste Natalie en actrice Louisa Clein een bezoek aan Herinneringscentrum Kamp Westerbork in de zoektocht naar hun familiegeschiedenis. Lees verder
  • Het BNNVARA-programma 3 op Reis belicht voor het eerst Nederland als reisdoel. Chris Zegers, Geraldine Kemper, Nienke de la Rive Box, Maurice Lede en Evi Hanssen zoeken het in deze reeks dichter bij huis. Lees verder
  • VRT Eén stelt de programma’s van dit najaar voor, met als blikvanger een opvallend paars-roze logo waar de letters van Eén opnieuw vervangen worden door een cijfer. Lees verder