Vandaag zijn de luistercijfers in Vlaanderen bekend gemaakt over de periode maart tot en met juni. VRT Radio 2 blijft marktleider in deze meting met een marktaandeel van 31,22 procent.
Stijging
De Vlaamse publieke radiozender VRT Radio 2 ziet in deze meting zelfs haar marktaandeel stijgen met 0,7 procent. VRT Studio Brussel doet het minder goed en ziet haar marktaandeel dalen met 0,9 procent en komt uit op 10,3 procent. VRT MNM daarentegen doet wel goede zaken en stijgt naar 10,6 procent.
Commerciële radiozenders
Qmusic groeit in Vlaanderen door van 12,4% naar 12,6% marktaandeel bij het algemene publiek (12+) en blijft zo de tweede grootste zender in Vlaanderen. In de zenderdoelgroep 18-44 jarigen wordt Qmusic marktleider en groeit van 20,6% naar 21,1%. Joe haalt bij het algemene publiek (12+) het hoogste cijfer ooit en groeit van 8,9% naar 9,3% marktaandeel. Nostalgie heeft een marktaandeel van 6,1 procent in deze meting.
Tevreden
MEDIALAAN, eigenaar van Joe en Qmusic is tevreden met de luistercijfers. “We zetten met onze radiozenders een mooi resultaat neer. Het is een bevestiging van de koers die we varen met Qmusic en Joe.”, aldus An Caers, radiodirecteur bij het mediabedrijf.
Alle luistercijfers over de periode maart en tot en met juni vind je hier.
Afbeelding:
Bron CIM.be