In de meetperiode februari/maart 2019 is NPO Radio 2 de best beluisterde radiozender van Nederland. Dit blijkt uit de luistercijfers over deze periode die vandaag zijn bekendgemaakt door Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).
Marktleider
NPO Radio 2 moet wel marktaandeel inleveren in deze meetperiode. In de vorige periode (januari/februari) behaalde de radiozender een marktaandeel van 12,8 procent en dat is in deze periode 12,4 procent.
Radio 538
Radio 538 loopt weer in op NPO Radio 2 en ziet haar marktaandeel stijgen van 10,5 naar 10,6 procent. Vorig jaar in dezelfde meetperiode was het marktaandeel nog 12,6 procent.
Radio 10
Radio 10 sluit de top 3 af met een marktaandeel van 10,1 procent. Dit is een stijging van 0,3 procent ten opzichte van de vorige meetperiode en meer dan 2 procent ten opzichte van een jaar geleden.
Stijgers
Andere ‘stijgers’ in deze meetperiode zijn Qmusic (+0,1 procent), NPO Radio 1 (+0,3 procent), 100%NL (+0,1 procent), SLAM (+0,1 procent) en Sublime (+0,1 procent).
Sky Radio
Sky Radio moet fors marktaandeel inleveren in deze meetperiode de non-stop zender zakt van 9,0 naar 8,5 procent marktaandeel.
Rapportage
De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7208 respondenten. De gemiddelde luistertijd is in deze periode was 2 uur en 35 minuten. In de vorige meetperiode was de luistertijd 2 uur en 37 minuten
NLO
Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO). De meting van de luistercijfers over de periode maart/april worden dinsdag 21 mei gemaakt:
Luistercijfers over voorgaande perioden vindt u hier. Marktaandelen op een rij: