De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7.920 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd bedraagt in deze periode 3 uur en 4 minuten per dag en dat is 11 minuten meer dan in de vorige periode. De stijging van het marktaandeel van NPO Radio 2 en NPO 3 FM is een gevolg van de speciale programmering op deze radiozenders in de maand december 2014. NPO 3 FM zond in deze maand ‘3FM Serious Request’ uit en NPO Radio 2 de Top 2000. Met ingang van deze meting wordt Arrow Classic Rock onder E Power Radio ingeteld.
Radiozender |
nov/dec |
okt/nov |
|
01. | NPO Radio 2 | 12.7 % | 8.8 % |
– | NPO 3FM | 10.3 % | 9.6 % |
– | Sky Radio | 10.3 % | 9.7 % |
– | Radio 538 | 10.3 % | 11.4 % |
05. | Q-Music | 8.7 % | 9.9 % |
06. | NPO Radio 1 | 6.4 % | 7.0 % |
07. | Radio 10 | 4.4 % | 4.2 % |
08 . | Radio Veronica | 3.9 % | 4.3 % |
09. | 100%NL | 3.8 % | 4.1 % |
10. | NPO Radio 5 | 3.2 % | 3.3 % |
11. | NPO Radio 4 | 2.1 % | 2.2 % |
12. | Classic FM | 1.8 % | 1.7 % |
13. | Slam!FM | 1.4 % | 1.6 % |
14. | BNR Nieuwsradio | 0.7 % | 0.8 % |
15. | Sublime FM | 0.6 % | 0.5 % |
16. | NPO Radio 6 | 0.3 % | 0.4 % |
— | ORN Radio | 9.0 % | 9.6 % |
— | E Power Radio | 5.5 % | 5.0 % |
— | Overig | 4.8 % | 5.0 % |