Luistercijfers: NPO Radio 2 blijft marktleider in mei/juni

In de meetperiode mei / juni van dit jaar is NPO Radio 2 de best beluisterde radiozender van Nederland. Dit blijkt uit de luistercijfers over deze periode die vandaag zijn bekendgemaakt door Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).

Marktleider

NPO Radio 2 ziet haar marktaandeel wel dalen met 0,1 procent en komt uit op een marktaandeel van 12,0 procent. Naaste concurrent Radio 538 blijft met 11,6 procent stabiel op de tweede plaats. Sky Radio moet 0,1 procent inleveren en komt uit op 9,5 procent marktaandeel.

Stijgers

Radiozenders die hun marktaandeel zien stijgen deze meetperiode zijn Qmusic (+0,2 procent), 100% NL (+0,2 procent), NPO 3FM (+0,1 procent), NPO Radio 4 (+0,1 procent), Slam (+0,1 procent), Classic FM (+0,1 procent) en BNR Nieuwsradio (+0,1 procent)

Dalers

NPO Radio 1 moet flink marktaandeel inleveren en verliest -0,8 procent marktaandeel en komt uit op 7,5 procent marktaandeel. Andere dalers zijn NPO Radio 5 en Veronica. Veronica verliest in deze meetperiode 0,3 procent en heeft nu een marktaandeel van 3,5 procent. Vorig jaar was dit in dezelfde meetperiode nog 4,1 procent.

Rapportage

De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7152 respondenten. De gemiddelde luistertijd is in deze periode was 2 uur en 25 minuten per dag (was 2 uur en 28 minuten per dag in de vorige meetperiode.)

NLO

Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO). De meting van de luistercijfers over de periode juni/juli worden eind augustus bekend gemaakt.

Luistercijfers over voorgaande perioden vindt u hier.

Alle marktaandelen op een rij (bron NLO)