Luistercijfers oktober/november: NPO Radio 5 hoger marktaandeel dan 3FM

In de meetperiode oktober/november heeft NPO Radio 5 een groter marktaandeel behaald dan 3FM. Dit blijkt uit de luistercijfers over deze periode die vandaag zijn bekendgemaakt door Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).

Radio 538

Marktleider blijft Radio 538 met een marktaandeel van 12,1 procent. De radiozender moet wel 0,5 procent marktaandeel inleveren. Naast concurrent NPO Radio 2 behaalt een marktaandeel van 11,1 procent dat gelijk is aan de vorige periode. De verwachting is dat met de Top 2000 op komst het marktaandeel van NPO Radio 2 zal stijgen. Sky Radio doet goede zaken wint 0,4 procent marktaandeel: 9,3 procent.

Stijgers

Radio 10 laat wederom een stijging van haar marktaandeel zien en zit nu op een aandeel van 7,3 procent. Ook Radio Veronica doet goede zaken en stijgt 0,3 procent naar 4,3 procent.

NPO Radio 5

NPO Radio 5 maakt ook een stijging van haar marktaandeel door: +0,4 procent en behaald nu een marktaandeel van 3,9 procent. NPO 3FM moet nu haar meerdere erkennen in de zender voor ouderen want 3FM heeft nu een marktaandeel van 3,8 procent (-0,2 procent)

Dalers

Qmusic, 100%NL, NPO Radio 1, Slam! en BNR Nieuwsradio zien hun marktaandeel dalen.

Rapportage

De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7961 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode was 2 uur en 39 minuten en dat is 2 minuten meer dan in de vorige meetperiode.

NLO

Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO). De meting van de luistercijfers over de periode november/december worden 23 januari aanstaande bekend gemaakt. Luistercijfers over voorgaande perioden vindt u hier.

Alle marktaandelen op een rij: