Vandaag zijn de luistercijfers over de periode juni-juli 2015 gepubliceerd door het Nationaal Luister Onderzoek (NLO). Q-music stijgt in deze meting naar een tweede plaats. Radio 538 blijft marktleider met een marktaandeel van 12,2 procent. De radiozender ziet haar marktaandeel in de periode juni-juli 2015 ook nog eens stijgen met 0,1 procent. Voor Radio 538 is dit het hoogste marktaandeel in 10 jaar.
Q-music
Q-music blijft goede zaken doen qua luistercijfers en ziet haar marktaandeel stijgen van 9,4 procent naar 9,6 procent. Hiermee streeft het concurrent Sky Radio voorbij die 0,3 procent marktaandeel verliest en komt uit op 9,3 procent marktaandeel. Ook de publieke regionale omroepen moeten marktaandeel inleveren. Gemiddeld zakt het marktaandeel van deze omroepen met 0,5 procent en komt uit op 9,3 procent.
Luistertijd
De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.054 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd bedraagt in deze periode 2 uur en 44 minuten per dag, dat is 3 minuten minder dan in de vorige meting.
Alle marktaandelen per radiozender over de periode juni-juli 2015 (en voorgaande periodes) vind je hier: