Luistercijfers: Qmusic trots op groei in marktaandeel

Radiozender Qmusic is tevreden met de luistercijfers. Volgens een persbericht van de radiozender heeft Qmusic een stevige groei doorgemaakt.

Nadert marktleider

Binnen de doelgroep 20-49 jaar nadert de zender de marktleider Radio 538 (17,7 procent) en komt het marktaandeel uit op 15,0%. Dit is een stijging van 15% ten opzichte van vorig jaar. In de brede doelgroep 10+ noteert Qmusic een stijging van 16% ten opzichte van dezelfde meetperiode vorig jaar. Het marktaandeel komt daar uit op 9,5%. Ten opzichte van vorige maand is Qmusic in die doelgroep van de grote zenders de hardste stijger (was 9,0%).
image

“Trots”

Dave Minneboo, Programmadirecteur Qmusic laat weten: “We zijn heel trots op deze cijfers. Dit is het hoogste marktaandeel in 18 maanden, in een meetperiode waarin Qmusic traditioneel wat inlevert. Ook de nieuwe ochtend- en middagshow laten in dit vroege stadium al heel mooie resultaten zien. We kijken ernaar uit om dit nog verder te verstevigen met mooie acties en de komst van de Top 40 in het nieuwe jaar.

Programmering

De nieuwe ochtendshow met Mattie & Marieke toont dus in dit vroege stadium al mooie resultaten, aldus de radiozender in een persbericht. Het marktaandeel in de doelgroep 20-49 jaar stijgt daar met 24% van 11,4% naar maar liefst 14,1%. Ook onder alle luisteraars (10+) stijgt het marktaandeel, en wel met 21% van 8,1% naar 9,8%.

Domien Verschuuren

Dit is de eerste volledige meting met de middagshow van Domien Verschuuren, die op 1 oktober van start ging. Ook dat tijdslot laat een mooi marktaandeel zien van 14,5% (20-49 jaar). Dit was dezelfde meetperiode vorig jaar 12,2% en is dus een stijging van 19%. Op 10+ stijgt het middagtijdslot met 23% van 7,8% naar 9,6%. In de doelgroep 20-34 jaar is Domien marktleider, met 20% marktaandeel.