Luistercijfers: Sky Radio en 100% NL populair bij vrouwen

De radiozenders Sky Radio en 100% NL zijn populaire radiozenders bij vrouwen. Sky Radio is zelfs bereiksleider bij vrouwen.

Bereiksleider

Het non-stop muziekstation van Talpa Radio heeft een marktaandeel van 12,0% in de meetperiode april-mei 2018 en wekelijks stemt een kwart van alle vrouwen af op Sky Radio. Dit zijn 1,9 miljoen unieke vrouwelijke luisteraars per week.

100% NL

Ook radiozender 100% NL doet het goed in de doelgroep Vrouwen 20-49 jaar. In deze doelgroep groeit het marktaandeel van 100% NL van 4,2% naar 4,7%, een groei van 12%. Ook maakt 100% NL flinke stappen in de doelgroep 10+ en ouder, met een marktaandeel van 3,7% klimt 100% NL omhoog.

“Scoort”

Carlo de Boer, Directeur RadioCorp, het bedrijf waar 100% NL onder valt: “‘Oranje doet niet mee met het WK maar scoort wel in radioland. De afgelopen periode hebben we de muziek aangepast aan het zomerse weer, de luisteraars hadden duidelijk de zomer in hun bol als we kijken naar de mooie luistercijfers. Ook hebben we de programmering vernieuwd en is vrijdag omgedoopt in 100% NL Meezingvrijdag. Met deze luistercijfers zien we een mooie, oranje zomer tegemoet!

De luistercijfers over de periode april-mei 2018 die vandaag zijn gepubliceerd door de Stichting Nationaal Luisteronderzoek vind je hier.