De stap naar de advertentiemarkt betekent een nieuwe ontwikkeling voor TV Oranje. Tot dusver had de muziekzender zich beperkt tot barterdeals en andere vormen van wederzijdse promotie met gesloten beurzen. TV Oranje heeft al enige tijd landelijke dekking via de kabel en de satelliet en wordt door het publiek blijvend goed gewaardeerd. De zender heeft een trouwe aanhang die bovendien lang blijkt te kijken. Ruim vijf jaar na de start is TV Oranje uitgegroeid tot een ijzersterk merk.
Uit een jaarlijks uitgevoerd bereik- en waarderingsonderzoek bleek eind 2010 dat TV Oranje kan bogen op een constante naamsbekendheid bij meer dan de helft van het kijkerspubliek. De muziekzender krijgt gemiddeld een 7 als rapportcijfer en het maandbereik ligt op 20%. Het aantal ‘TV Oranje Supporters’ neemt nog altijd toe en de website kent hoge bezoekersaantallen (120.000 unieke bezoekers per maand).
Volgens Nico Silvius zijn de mogelijkheden voor adverteerders vrijwel onbeperkt: ‘Oranje is in ons land nou eenmaal een ijzersterk merk. Gekoppeld aan de sterk gestegen populariteit van Nederlandse muziek zorgt dat voor een nieuw platform waar adverteerders alle kanten mee op kunnen.’