Nieuwe koers RTL: 85 arbeidsplaatsen worden geschrapt

Er komen 85 arbeidsplaatsen te vervallen bij mediabedrijf RTL. Dit heeft het bedrijf vandaag bekend gemaakt. RTL gaat een nieuwe koers varen onder de naam ‘fan centric’ en daarbij hoort ook een reorganisatie aldus het mediabedrijf.

Minder managementlagen

Het aantal managementlagen is teruggebracht en er zijn afdelingen gecentraliseerd om expertise te bundelen. Bovendien zijn er ten behoeve van de strategie nieuwe afdelingen geformeerd, met name op het vlak van data, marketing en technologie. Naast deze herstructurering voorziet het bedrijf verdere personele besparingen in de eerste helft van 2019.

“Fan Centric”

CEO RTL Nederland, Sven Sauvé licht de belangrijkste reden van de herstructurering toe: “De nieuwe organisatiestructuur is nodig om onze Fan Centric groeistrategie snel uit te kunnen voeren. Hij is erop gericht om samenwerking verder te stimuleren, nieuwe kennis en kunde de ruimte te geven en om merken te bouwen die inspelen op echte behoeftes van onze kijkers, volgers en bezoekers. De enorme groei die Videoland doormaakt, is een duidelijk bewijs dat we de goede keuzes maken. De herstructurering is nodig om ons nog wendbaarder te maken en meer focus aan te brengen in het hele bedrijf. Tegelijkertijd gaan we nog meer investeren in content, creativiteit, data en technologie.

Matthias Scholten

Matthias Scholten, de huidige Chief Content Officer, treedt terug uit de directie en gaat leiding geven aan de creative unit.

Investeren

Naast de nieuwe organisatiestructuur is RTL voornemens de komende jaren tientallen miljoenen te investeren in content, data-analyse, technologie en marketing om de Fan Centric groeistrategie te realiseren.

OR

De ondernemingsraad heeft ingestemd met de plannen en er is met de vakbonden een sociaal plan overeengekomen. De nieuwe organisatiestructuur gaat in per 1 augustus aanstaande.