Sinds kort zijn er twee nieuwe tv-commercials te zien op de Nederlandse televisie te zien voor de promotie van DAB+, digitale radio via de ether.
Nieuwe voice-over
De commercials worden uitgezonden door commerciële- en publieke radiozenders in Nederland die samenwerken in Digital Radio NL. De pay-off “Let’s get digital” is opnieuw ingezongen in de nieuwe tv-commercials en ook is de voice-over-stem van Leo van der Goot vervangen door Jeroen Kijk in de Vegte.
De nieuwe commercials spelen zich af bij een dierenwinkel en een huisarts waarbij wordt ingespeeld op het feit dat een DAB+-radio meer variatie en digitale kwaliteit biedt.
Digital Radio NL
In het platform Digital Radio NL werken de NPO, de landelijke commerciële radio-omroepen, de Stichting Regionale omroepen (ROOS) en het ministerie van EZ samen aan de digitalisering van de etherradio. Digital Radio NL moet digitale radio via de ether beter bekend maken in Nederland.
Promotie
Naast televisie- en radiocommercials wordt er ook gebruik gemaakt van een website en sociale media. Opvallend is echter dat de website nauwelijks wordt bijgewerkt en de Facebook en Twitter-pagina van de organisatie niet actueel zijn. Zo stamt het laatste Twitter-bericht van Digital Radio NL van 11 januari jl.
Week van de digitale radio
In oktober wil de organisatie weer de ‘Week van de digitale radio‘ organiseren. Tijdens deze week staat digitale radio via de ether centraal en wordt er op diverse radiozenders aandacht besteed aan DAB+.
Video:
https://www.youtube.com/watch?v=puzoIkNRU4Q