Omroepplatform ‘Spreekbuis.nl’ krijgt herstart

Sinds gisteren is de website Spreekbuis.nl nieuw leven in geblazen. Na 70 jaar werd het omroepvakblad Spreek’buis vorig jaar wegens bezuinigingen nog opgeheven. 

De papieren versie richtte zich voornamelijk op de publieke omroep. Het nieuwe initiatief richt zich daarnaast ook op de commerciële zenders en faciliterende mediaorganisaties. Het platform wordt onder andere ondersteund door Angry Bytes, AVROTROS, KRO-NCRV en Omroep Max. De inhoud wordt mede verzorgd door Mediawerkplaats Hilversum en diverse bloggers uit de omroepwereld, aldus het persbericht van Spreek’buis.

Medeoprichter Ais Leuhery: ‘We willen met spreekbuis.nl niet alleen putten uit het rijke omroepverleden, maar juist ook aandacht besteden aan nieuwe ontwikkelingen als second screen, Oculus Rift en HbbTV. Redactioneel nieuws en user generated content. Vacatures en media-innovaties. We richten ons niet alleen op de huidige omroepprofes-sionals, maar ook op aanstormend talent. Onze ambitie is om met spreekbuis.nl het hart van de omroepwereld te worden.’ Volgens Leuhery verandert de omroepwereld sneller dan ooit. En ‘juist in deze tijden, waarin we te maken hebben met fantastische nieuwe ontwikkelingen, maar ook met vergaande bezuinigingen, willen we een platform bieden waar media-organisaties en omroepprofessionals elkaar vinden.’

Spreekbuis.nl is een initiatief van Richard Otto (Mobile Marketing NL) en Ais Leuhery (Sky Radio Group/ MyRadio) en online te vinden op http://spreekbuis.nl