Omzet en winst dalen bij KPN

De omzet van telecombedrijf KPN is in het derde kwartaal gedaald met 7,6 procent naar 2,1 miljard euro. De nettowinst is meer dan gehalveerd en komt uit op 87 miljoen euro.

De omzetdaling is te wijten aan minder opbrengsten in de zakelijke markt en bij het mobiele bellen door consumenten. Dit bericht de NOS op haar website op basis van de cijfers over het derde kwartaal van KPN.

 

De winstdaling is mede het gevolg van grote investeringen. KPN investeerde veel in het mobiele netwerk, onder meer het uitrollen van het 4G-netwerk. Ook is er geld uitgetrokken voor klantapparatuur, zoals smartphones en apparatuur voor glasvezel en interactieve televisiediensten. In het derde kwartaal kwamen er 32.000 nieuwe glasvezelklanten bij, wat het totale aantal huishoudens op 461.000 brengt.

Groei bij interactieve televisie
Bij de interactieve televisie en glasvezel steeg de omzet door een grotere vraag en door hogere prijzen. Het aantal verkochte pakketten van tv, internet en bellen steeg in het derde kwartaal met 38.000 naar 1,7 miljoen. Ook het aantal abonnees voor interactieve televisie steeg sterk, met 72.000 nieuwe klanten. KPN heeft inmiddels een marktaandeel van 25 procent. Een jaar geleden was dat nog 20 procent. Lees verder via NOS.nl.

200.000 KPN-klanten hebben 4G-abonnement
Zo’n 200.000 KPN-klanten hebben een abonnement met 4G. Het gaat om honderdduizend consumenten en nog eens 98.000 zakelijke klanten.  Aan het eind van het tweede kwartaal hadden nog slechts 21.000 KPN-klanten de beschikking over 4G. KPN biedt aan consumenten in totaal vijf verschillende abonnementen aan waarvan er drie met 4G zijn uitgerust. Lees verder via NU.nl

Het persbericht van KPN vind je hier: http://forum.kpn.com/t5/News-stream/Resultaten-derde-kwartaal-2013/ba-p/144405