Qmusic is tevreden over de luistercijfers die haar ochtendshow heeft behaald in de periode december 2018/januari 2019. Dit bericht de radiozender in een persbericht.
Tevreden
Ook al daalde het marktaandeel in de luistergroep van 10 jaar en ouder met 0,4 procent naar 8 procent is de radiozender toch tevreden over de luistercijfers over deze meetperiode.
Beste meting in doelgroep 20-49 jaar
In de doelgroep 20 – 49 jaar noteert Qmusic de beste december/januari-meting sinds de oprichting van de zender in 2005. Met name de ochtendshow laat een forse stijging zien in het marktaandeel van maar liefst 30% ten opzichte van vorig jaar. De nieuwe ochtendshow met Mattie Valk en Marieke Elsinga is sinds september van het vorige jaar te horen op de radiozender.
Zenderbreed
Zenderbreed stijgt het marktaandeel van Qmusic 18% (nu: 13,4% ten opzichte van 11,4% vorig jaar). In de doelgroep jong volwassenen 20 – 34 jaar neemt Qmusic (marktaandeel 17,4%) het marktleiderschap over van Radio 538 (17,0%).
“Ontzettend blij”
Programmadirecteur Dave Minneboo laat weten: “We zijn ontzettend blij met deze cijfers. In een periode die traditioneel afwijkt van de rest van het jaar hebben we dit jaar bijzonder goed gescoord. Vooral de ochtendshow met Mattie & Marieke laat een flinke stijging zien. Dit toont aan dat we de goede weg ingeslagen zijn”.