Radio 10, Sublime en Qmusic tevreden over luistercijfers

Radio 10, Sublime en Qmusic zijn tevreden over de luistercijfers over de periode juli-augustus 2019. Deze cijfers zijn vandaag gepubliceerd door Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).

Radio 10

Radio 10 heeft de beste zomer ooit achter de rug. De zender heeft in de meetperiode juli – augustus 2019 een marktaandeel van 9,8% behaald in doelgroep 10+ en dat is het allerhoogste aandeel in deze meetperiode. In de doelgroepen 20-49 jaar (11,3%) en 30-59 jaar (11,8%) weet de zender ook de het hoogste marktaandeel sinds 20 jaar te behalen. Het middagprogramma ‘Somertijd’ piekt in de doelgroepen 10+, 20-49 jaar en 30-59 jaar.

“Blij en trots”

Roland Snoeijer, Radio Director Radio 10: “We zijn ongelooflijk blij en trots dat we onze luisteraars ook in de zomer een goede dag hebben bezorgd met de grootste hits aller tijden. En ook al stonden er niet veel files, er is ook weer behoorlijk gelachen in avondspits. Rob van Someren heeft met ‘Somertijd’ de beste zomer ooit gehad op Radio 10. We kijken uit naar de rest van het jaar waar we onder andere nog ‘de Lach van 10’ en de ‘Top 4000’ hebben voor onze luisteraars.

Qmusic

De nieuwste luistercijfermeting laat volgens Qmusic zien dat het marktaandeel van de radiozender in de doelgroep 20-49 jaar weer fors is gestegen, van 14,5% marktaandeel in dezelfde periode vorig jaar naar 15,8% nu. Dit is de beste meting ooit voor de periode juli/augustus. De Top 40 is zelfs marktleider: met 16,0% marktaandeel bewijst de hitlijst zich als meest relevante van Nederland.

“Relevante hitlijst”

Programmadirecteur Dave Minneboo laat weten: “We verstevigen onze positie in het radiolandschap. Het is mooi om te zien dat de mannelijke luisteraar onze programmering meer waardeert dan ooit. Bovendien toont de Top 40 wederom de meest relevante hitlijst te zijn.”

Sublime

Ook Sublime is tevreden over de luistercijfers. De radiozender zag het marktaandeel in doelgroep 20-49, de belangrijkste doelgroep voor adverteerders, met 60% stijgen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Luisteraars die de radiozender weten te vinden, blijven ook langer luisteren. De luistertijd ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar is in deze doelgroep gestegen met 44 minuten.