Radiozender Sublime FM gaat vanaf vandaag verder als Sublime. De term “FM” verdwijnt uit de naam van de commerciële radiozender.
Andere kanalen
“Het grootste deel van onze luisteraars bereiken we nog altijd via onze FM frequenties. Maar daarnaast zien we een groeiende groep die we online en via DAB+ en onze mobiele app bereiken. Bovendien is FM voor jongere generaties geen begrip meer, zij luisteren waar en hoe het hun uitkomt. Met het loslaten van FM in onze naam benadrukken we ons volledig multimediale en op de toekomst gerichte karakter als radiostation”, aldus Stefan Wayper, Algemeen Directeur van de radiozender.
‘Join the Groove’
Daarnaast wordt de pay-off van zowel de zender als de gehele groep gewijzigd van ‘Fresh Jazzy Sounds’ naar ‘Join the Groove’. Het Hilversumse Pure Jingles ontwikkelde een nieuw jinglepakket, waarbij soulzanger Steffen Morrison de leadzang voor zijn rekening nam. Ook de stem van Bastiaan Ragas is nieuw op Sublime: hij is de nieuwe stationvoice.
Sublime World
Naast de verandering binnen het radiostation lanceert Sublime vandaag ook Sublime World, van waaruit naast het radiostation een compleet nieuwe set aan Sublime-initiatieven voor een betere wereld wordt ontwikkeld. Het gaat hierbij onder andere om een televisiezender.
“Afgelopen najaar kwamen we tot het inzicht dat Sublime de potentie heeft om naast een positief radiostation, ook een echt mentaliteitsmerk te worden. Een merk en bedrijf dat verbindt en staat voor optimisme en verandering vanuit een positieve mentaliteit en daadkracht. We zien vanuit Sublime World kansen op heel veel vlakken. Op korte termijn starten we met Events, Doing, Sublime TV en Jamming. Binnenkort volgt meer informatie over deze nieuwe initiatieven“, aldus Sebastiaan van Rijnsoever, directeur Sublime World.