T-Mobile moet stoppen met “misleidende” radiocampagne

Provider T-Mobile moet stoppen met het uitzenden van een radiocampagne met daarin misleidende informatie. Dit heeft de rechter besloten. Het gaat echter alleen om een verbod voor de campagne op de radio.

Campagne

T-Mobile suggereerde in haar campagne Beterstapjeoverweken dat zij geen prijsverhoging doorvoeren terwijl aanbieders als KPN en Ziggo dit jaarlijks wel doen. Volgens VodafoneZiggo heeft T-Mobile in januari van dit jaar nog haar prijzen verhoogd. VodafoneZiggo heeft T-Mobile benaderd en gevraagd de campagne stop te zetten of te wijzigen. T-Mobile is daar niet op ingegaan. VodafoneZiggo heeft daarna de zaak voorgelegd aan de voorzieningenrechter.

“Tevreden”

Ondanks de uitspraak van de rechter is T-Mobile tevreden over het resultaat. “We mogen Nederland wel attent blijven maken op de jaarlijkse algemene prijsverhogingen van KPN en VodafoneZiggo. Zij verhogen namelijk al 4 jaar achter elkaar de prijzen voor vast internet. In de afgelopen jaren een totale prijsstijging van maar liefst 28%
voor bestaande klanten. Waar wij alleen een vooraf afgesproken inflatiecorrectie toepassen, verhogen zij elk jaar de prijzen fors. Daar is nu geen ontkennen meer aan.
aldus de provider in een reactie.

“Eerlijk”

Ook VodafoneZiggo is verheugd over de uitspraak van de rechter. “VodafoneZiggo is op zich geen tegenstander van vergelijkende reclame, zolang het maar eerlijk is en de
klant goed geïnformeerd wordt.“, aldus de aanbieder.