Uitbreiding HD-aanbod bij Ziggo op komst

(update 19.30 uur) Kabelaar Ziggo gaat in 2015 haar digitale televisieaanbod gefaseerd uitbreiden en aanpassen door haar netwerk te koppelen aan het digitale televisieysteem van UPC. 

Dit bevestigt Ziggo-woordvoerder Erik van Doeselaar tegenover MediaMagazine.nl. Op diverse fora is een verwijzing geplaatst naar een nieuwe zenderlijst van het digitale aanbod bij Ziggo. De zenderlijst is op de website van Ziggo te vinden via: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht-nieuw. Het ligt in de bedoeling om binnen een aantal maanden alle Ziggo-abonnees aan te sluiten op het digitale televisieplatform van UPC. Ziggo sluit bij wijze van proef haar abonnees in de Friese plaats Gorredijk aan op het netwerk van UPC vanaf begin januari. Niet alleen het aanbod van zenders maar ook de nummering van de zenderlijst zal worden aangepast. Ook keren alle regionale omroepen weer terug in het aanbod bij de kabelaar. 

Meer HD
Nieuw in het aanbod aan HD-zenders zijn onder andere Nickelodeon HD, MTV HD, 13TH Street HD, 24Kitchen HD, ARD HD, ZDF HD, SyFy HD, E! Entertainment HD, Fashion TV HD, MyZen HD en Travel Channel HD. 

Voorlopig afwijkend aanbod dan UPC
Woordvoerder Erik van Doeselaar benadrukt tegenover MediaMagazine.nl dat het zenderaanbod afwijkt van het normale UPC-aanbod. “Het netwerk wordt aangepast maar het zenderaanbod is voorlopig verschillend”, aldus Van Doeselaar. Het pakket dat Ziggo vanaf 5 januari gaat aanbieden in Gorredijk is te vinden via: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht-nieuw. Dit betekent dat in tegenstelling tot andere media Rai Uno, France 2 en VH 1 voorlopig beschikbaar blijven in Gorredijk.

Gefaseerde uitrol
Erik van Doeselaar heeft tegenover MediaMagazine.nl bevestigd dat er een aanpassing van het aanbod komt in aanloop naar de fusie met UPC. “We starten op 5 januari 2015 in Gorredijk (Friesland) met het doorvoeren van de zenderwijzigingen. Hier worden abonnees overgezet op het televisieplatform van UPC. We hopen dit traject in een aantal maanden voor het gehele Ziggo-gebied te hebben afgerond.” Voor het doorvoeren van de wijziging dienen de abonnees hun digitale ontvanger opnieuw in te stellen. Meer informatie hierover via: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/gebruiken/zenders-zoeken