UPC: 20% groei in on-demand kijken

De consumptie van video-on-demand is met 20 procent in een jaar gegroeid, stelt UPC. In de eerste helft van 2011 maakten gemiddeld ruim 411.000 klanten per maand gebruik van video on demand. Dit bericht UPC in een persbericht. 

Klanten van UPC bekeken 32 miljoen keer een programma, serie, of film uit het UPC on Demand aanbod. Dat is 20% meer dan in de eerste zes maanden van 2010 toen 27 miljoen programma’s werden bekeken door gemiddeld 340.000 klanten per maand. Op jaarbasis kijken UPC on Demand gebruikers gemiddeld 100 uur naar door hun opgevraagde content op momenten wanneer het hen uitkomt. Dit jaar breidt UPC on Demand haar filmaanbod fors uit. Inmiddels maakt maandelijks 50% van de klanten die toegang heeft tot UPC on Demand gebruik van de dienst. UPC verwacht dat haar video on demand diensten nog intensiever gebruikt zullen worden wanneer de zenders van SBS (Veronica, Net5 en SBS6) populaire Amerikaanse series zoals Desperate Housewives, NCIS en Two and a Half Men in het aankomend half jaar toevoegen aan hun Gemist-diensten. Daarnaast bestuderen UPC en RTL mogelijkheden om programma’s via UPC on Demand beschikbaar te stellen voordat deze via de reguliere programmering worden uitgezonden.

UPC breidt dit jaar haar filmaanbod uit van 400 titels naar meer dan 2000 titels. Ook wordt het aantal TV series sterk uitgebreid. Pim Hofmeester, Director Video on Demand bij UPC: “Sinds de start van UPC on Demand in 2007 hebben we hard gewerkt aan ons filmaanbod. Door goede afspraken met distributeurs slagen we erin om topfilms aan te bieden op het moment dat deze ook op DVD of Blue Ray beschikbaar komen.” Nu maakt UPC een volgende stap. Hofmeester: “We breiden het aanbod filmhuisfilms van hoge kwaliteit uit. Er is namelijk steeds meer vraag naar dit genre films. Tegelijkertijd nemen we nog meer blockbusters op in ons aanbod en zullen films van de filmfestivals die UPC sponsort via UPC On Demand te zien zijn.”

In de afgelopen weken kreeg UPC On Demand een nieuw uiterlijk. “Er wordt veel meer gebruik gemaakt van beeldmaterial zoals filmposters, waardoor zoeken eenvoudiger is en de gebruiksvriendelijkheid sterk verbetert. Het platform is ook sneller geworden. Hierdoor kunnen onze klanten eenvoudiger kiezen uit het groeiende aanbod,” aldus Hofmeester. (Persbericht)