Vanaf vandaag gaan UPC en Ziggo samen verder als één nationaal bedrijf en merk: Ziggo. De grootste kabelaar van Nederland introduceert nieuwe televisiepakketten en diensten.
Horizon TV
Horizon TV is nu ook beschikbaar voor alle Ziggo-klanten. Door Horizon TV op te nemen in het productaanbod kunnen alle klanten van Ziggo nu thuis interactieve televisie kijken via de Horizon Mediabox. Daarmee is het vanaf vandaag ook mogelijk om zonder extra kosten gebruik te maken van Replay TV. Met deze nieuwe dienst van Ziggo kunnen tv-programma’s tot 7 dagen terug worden bekeken, zelfs als het programma nog niet is afgelopen. Daarnaast hebben alle klanten van Ziggo voortaan de mogelijkheid om via de Horizon Go app tv te kijken via hun smartphone, tablet of laptop, waar en wanneer ze maar willen. Tot slot hebben onze klanten keuze uit meer dan duizend films en series via MyPrime. Horizon TV is beschikbaar voor zowel particuliere als zakelijke klanten.
Stapsgewijs
Klanten uit het voormalige Ziggo verzorgingsgebied krijgen de komende periode bij de installatie van de Horizon Mediabox een gratis monteur. “Zo zorgen we ervoor dat ze zo optimaal mogelijk gebruik kunnen maken van alle mogelijkheden van Horizon TV. De voormalige UPC-klanten hebben beschikking over een installatiegarantie. Uiteraard is Horizon TV de afgelopen periode eerst uitgebreid getest onder Ziggo-klanten.”,aldus Ziggo in een persbericht.
Vernieuwde pakketten
Horizon TV is vanaf nu beschikbaar bij de nieuwe ‘Connect & Play’ pakketten, waarbij Connect staat voor internet en telefonie en Play voor alles wat met televisie te maken heeft. Daarbij is Horizon TV beschikbaar bij de ‘Play Complete’- en ‘Play Max’-televisieabonnementen. Huidige Ziggo-klanten kunnen gebruik maken van de nieuwe dienst door over te stappen naar één van bovengenoemde pakketten of abonnementen, maar kunnen uiteraard ook hun huidige abonnement, tegen de huidige voorwaarden, behouden. Overzicht van de pakketten is te vinden via http://www.ziggo.nl
Storing
De laatste maanden is Ziggo drukdoende geweest om haar digitale televisiediensten aan te sluiten op het netwerk van UPC. Hierdoor moesten alle gebruikers in het Ziggo-gebied hun digitale ontvanger opnieuw instellen. Bij de meeste klanten ging deze overzet zonder grote problemen. Toch constateerde de Consumentenbond een toenname van het aantal klachten rond storingen. Uit een enquête van de Consumentenbond onder 3000 Ziggo-klanten blijkt dat ruim een kwart van hen problemen ondervond met tv-kijken na het opnieuw instellen van de zenders. Ruim 40% van de panelleden meldde dit bij de klantenservice van Ziggo, maar één op de vier problemen werd niet opgelost. De Consumentenbond roept Ziggo op zich aan haar belofte te houden om alle problemen op te lossen.
Ontslagen
De fusie tussen UPC en Ziggo kost 450 banen. Daarnaast worden er diverse kantoren van Ziggo en UPC gesloten. Door de fusie kan volgens Ziggo op een aantal plaatsen beter en efficiënter samengewerkt worden. Dat geldt met name voor afdelingen die zich bezighouden met productontwikkeling, innovatie en infrastructuur en voor het management. De medewerkers die hun baan verliezen, kunnen volgens het bedrijf rekenen op een goed sociaal plan. Daarbij ligt de nadruk op begeleiding naar ander werk. CNV noemt de omvang van de ontslaggolf bij Ziggo ‘schokkend’. Volgens de vakbond moet meer dan één op de tien werknemers het bedrijf verlaten.