Ajax en hoofdsponsor Ziggo blijven een jaar langer aan elkaar verbonden. Het contract is donderdag opengebroken en met een jaar verlengd, waardoor de overeenkomst nu tot de zomer van 2020 loopt.
Sinds 2015
De kabelaar is sinds 1 januari 2015 als hoofd- en shirtsponsor verbonden aan Ajax. Destijds werd bekendgemaakt dat het sponsorcontract de Amsterdamse club minimaal acht miljoen euro per jaar oplevert.
Akkoord
Commercieel directeur Menno Geelen en algemeen directeur Edwin van der Sar, die samen met toenmalig directeur Michael Kinsbergen in 2014 aan de basis stonden van het hoofdsponsorschap van Ziggo, bereikten een akkoord met de kabelexploitant over de nieuwe verbintenis aldus de voetbalclub op haar website.
Negen miljoen euro
Waar de kabelaar de eerste jaren acht miljoen euro vast en twee miljoen euro variabel betaalde aan de Amsterdamse voetbalclub, is dat bedrag door extra activiteiten als eSports en de inflatie opgelopen tot bijna negen miljoen euro vast en twee miljoen euro variabel.
“Partner die bij ons past”
“Bij de contractondertekening in 2014 zeiden wij dat Ziggo een partner is die bij ons past. Dat is de jaren daarna ook gebleken. Het is een succesvolle samenwerking voor ons allebei“, zegt Edwin van der Sar, algemeen directeur van Ajax over de nieuwe verbintenis.
Bekendste shirtsponsor
In november van dit jaar werd bekend dat Ziggo de bekendste shirtsponsor is van de clubs uit de Eredivisie. “Ziggo heeft de hoogste spontane sponsorbekendheid en heeft ook de hoogste sponsorfit.”, aldus het onderzoek.
Sociale media:
Mooi nieuws! Het contract met onze sponsor @ZiggoCompany is met 1 jaar verlengd. 🤝⁰⁰Lees meer ➡️ https://t.co/TJR3z8WB9v pic.twitter.com/xJOhmGiHe4
— AFC Ajax (@AFCAjax) December 28, 2017