Ziggo: meer internetklanten, meer verlies

Kabelaar Ziggo heeft het aantal klanten dat vast internet afneemt, zien groeien. In het eerste kwartaal van 2014 verloor het grootste kabelbedrijf van Nederland wel tv-klanten en maakte het bedrijf meer verlies.

Dit blijkt uit de kwartaalcijfers over het eerste kwartaal 2014 van Ziggo.

 

In het eerste kwartaal kwamen er 20.000 klanten bij met een alles-in-één-pakket, voor een totaal van 1,56 miljoen klanten. Inmiddels heeft 57,1 procent van de Ziggo-klanten een tripleplay-abonnement. Het aantal tv-klanten van Ziggo daalde in een jaar tijd met 2,4 procent naar 2,78 miljoen. Het aantal klanten met een abonnement op digitale televisie daalde echter met 16.000. Ziggo verliest al langer digitale tv-klanten.

Ziggo mobiel
De mobiele provider Ziggo Mobiel kreeg er 30.000 klanten bij en heeft nu 63.000 klanten. Ziggo is als zogenaamde virtuele operator actief op het netwerk van Vodafone; Ziggo-klanten krijgen korting op een abonnement.

Stijgende omzet, meer verlies
De omzet van Ziggo steeg met 1,7 procent steeg naar 394 miljoen euro, maakte Ziggo een nettoverlies van 38,4 miljoen euro tegen een winst van 92,7 miljoen euro een jaar terug.