Komende nacht (dinsdag 13 op woensdag 14 juni) voert kabelaar Ziggo omvangrijke werkzaamheden uit aan haar digitale televisienetwerk. Ook het Ziggo Go-platform is tijdelijk niet beschikbaar.
Landelijk
De werkzaamheden die in de nacht van dinsdag 13 juni op woensdag 14 juni worden uitgevoerd zijn enige weken geleden al per e-mail aangekondigd door Ziggo. Het gaat dit keer niet om regionale werkzaamheden maar werkzaamheden die landelijk merkbaar zijn.
Werkzaamheden
De kabelmaatschappij voert de werkzaamheden uit om in de toekomst televisiezenders in hogere kwaliteit te kunnen doorgeven. Hiervoor is het nodig dat de kabelaar wijzigingen doorvoert in het digitale televisienetwerk. De werkzaamheden beginnen komende nacht rond 01.00 uur en duren tot de vroege woensdagochtend. Diverse televisie- en radiozenders veranderen van uitzendfrequentie.
Aandachtspunten
Door Ziggo gecertificeerde digitale ontvangers zullen de nieuwe uitzendfrequenties automatisch oppakken. Wel kan het voorkomen dat zogenaamd favorieten-lijsten opnieuw ingesteld moeten worden. Ook raadt de kabelaar aan zogenaamde geplande opnames opnieuw in te plannen nadat de werkzaamheden zijn uitgevoerd. Wanneer klanten woensdag geen digitale televisie meer kunnen ontvangen raadt de kabelaar om de ontvanger opnieuw uit en weer aan te zetten.
Zenderaanbod
Voorlopig wordt het zenderaanbod van de kabelaar niet aangepast zo benadrukt een medewerker van het webcareteam van de kabelaar. Wel kan het zo zijn dat in de toekomst meer televisiezenders in HD-kwaliteit worden doorgegeven wanneer er van de zender een HD-variant beschikbaar is.
Ziggo GO
In de nacht van dinsdag 13 op woensdag 14 juni worden er ook aanpassingen gedaan aan Ziggo GO. De dienst werkt niet tussen 3.00 en 7.00 uur ‘s nachts. Na 7.00 uur zou het online platform van de kabelaar weer beschikbaar moeten zijn via de apps of Ziggogo.tv.
Meer informatie over de werkzaamheden via een speciale website van de kabelaar. Ook in de Ziggo Community is er een speciaal topic over de werkzaamheden.
Sociale media:
Vannacht gaan we met ons netwerk aan de slag. Merk je dat er iets mis is met je TV? Wij helpen je! #ZiggoHelpt https://t.co/dT7frN7D01
— Ziggo Webcare (@ZiggoWebcare) June 13, 2017