De Cisco 8485DVB HD digital video recorder wordt door Ziggo o.a. geleverd bij een aanbieding van een “Alles-in-1” pakket. Dit is een combinatie van internet, telefonie en TV, voor één prijs. Sinds de introductie van deze recorder, in het vierde kwartaal van 2011, ontvangt COAX Nederland klachten dat deze recorder niet goed functioneert.
De klachten gaan over het steeds opnieuw moeten opstarten, flikkerende beelden, geluid valt weg, onderbrekeningen tijdens het opnemen, en geen ondertiteling bij sommige TV kanalen. Klanten die contact opnemen met Ziggo krijgen geen duidelijk antwoord op hun vragen. Er wordt wel van alles geprobeerd, maar een concrete oplossing ontbreekt. Ziggo blijkt niet in staat de problemen op te lossen. De laatste maanden komen er steeds meer klachten bij COAX binnen komen. In een bijeenkomst met Ziggo, op 4 april, heeft het COAX een flink aantal van deze klachten aan Ziggo overhandigd.
Klanten moeten volgens Ziggo wachten op een ‘software-update’ of hun recorder vervangen. Dat laatste is vrij kostbaar. Wanneer de software-update plaats zal vinden is bovendien niet duidelijk; het kan nog maanden duren. Ziggo is ook niet van plan om af te zien van het actief aanbieden van de recorder. Volgens Ziggo functioneert het merendeel van de recorders naar behoren, en daarmee is men tevreden.
COAX heeft, na intern overleg, op 20 april aan Ziggo laten weten dat dit niet voldoende is, en dat wij van mening zijn dat de recorder in teveel gevallen niet goed functioneert en geeft daarom een negatief verkoopadvies richting de verkooppunten. “Wij hopen dat wij samen met u consumenten kunnen voorlichten over de problemen die er met deze recorder zijn. De consument kan dan zelf beslissen of ze dit product alsnog willen aanschaffen of niet.”, aldus Coax in een persbericht.