(C) Mediamagazine

Compensatie voor deel klanten Ziggo na storing

Een deel van de klanten van kabelaar Ziggo heeft recht op compensatie na de grote storing van zondag. Dit heeft een woordvoerder van het telecombedrijf aangegeven.

Storing

Zaterdagavond laat ontstond in delen van Limburg een storing bij aanbieder Ziggo. Hierdoor konden klanten van het bedrijf geruime tijd geen gebruik maken van Internet en telefonie-diensten. Zondagavond rond 18.00 uur waren de grootste problemen voorbij. Ook enkele klanten in andere delen van Nederland hadden te maken met de storing. Een aantal klanten heeft nu recht op compensatie aangezien de diensten van de provider meer dan 12 uur niet beschikbaar waren.

“Langer dan 12 uur”

Klanten van Ziggo die als gevolg van de storing langer dan twaalf uur geen gebruik hebben kunnen maken van internetdiensten worden gecompenseerd, aldus een woordvoerder van het bedrijf tegenover de regionale omroep L1 uit Limburg.

Compensatie

Sinds juli 2017 is er wetgeving actief die compensatie bij storingen van providers reguleert. Het gaat hierbij om storingen die langer duren dan 12 uur. Bij een storing tussen 12 en 24 uur heeft een klant recht op ten minste één dertigste deel van de maandelijkse abonnementskosten. Een storing tussen 24 en 48 uur geeft recht op een compensatie van twee dertigste deel van de maandelijkse abonnementskosten enzovoort.

Factuur

Ziggo geeft tegenover de regionale omroep L1 aan dat de compensatie in mindering zal worden gebracht op de eerst volgende factuur.