Januari is een succesvolle maand gebleken qua kijkcijfers voor de zenders van FOX Networks Group in Nederland. 24Kitchen realiseerde zelfs het hoogste marktaandeel (0,90%) ooit in de doelgroep 20-49. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek (SKO) waarover FOX bericht in een persbericht.
24Kitchen: hoogste marktaandeel 20-49 ooit
De eerste maand van 2016 was voor 24Kitchen op meerdere fronten een succesvolle maand. Waar voorgaande jaren de maand januari voor 24Kitchen juist een uitdagende periode was, zet de groei zich nu onverminderd voort. De ‘zender voor food lovers’ noteerde met 0,90% het hoogste marktaandeel in zijn geschiedenis in de belangrijke doelgroep 20-49. De goede resultaten zijn met name te danken aan de populariteit van programma’s als De Makkelijke Maaltijd, Frisse Start en Anthony Bourdain.
FOX Sports
Voor FOX Sports was de afgelopen maand de beste januari maand ooit met een marktaandeel van 0,90% (20-49), mede dankzij goed bekeken wedstrijden als Feyenoord – PSV, AZ – Feyenoord en Roda JC – Ajax. Ten opzichte van een jaar eerder maakte FOX Sports in de commerciële doelgroep een groei door van 34%.
National Geographic Channel: hoogste aantal kijkers ooit in 20-49
Ook het hooggewaardeerde National Geographic Channel (NGC) mocht over januari een record noteren. De zender noteerde het hoogste aantal kijkers ooit in de doelgroep 20-49 en een marktaandeel van 2,1%. Hoogtepunten in de NGC-programmering zijn Incredible Dr. Pol, Air Crash Investigation, Hitler’s Death Army en Airport Security Colombia.
FOX: X-Files groeit 80% in uitgesteld kijken
Ook voor FOX was januari een positieve maand. De zender sloot de maand af met een marktaandeel van 1,86% (20-49), een groei van bijna 20% ten opzichte van een jaar geleden. Hoogtepunt in januari was de lancering van het gloednieuwe tiende seizoen van The X-Files.
Opvallend is dat deze serie ook uitermate sterk presteert in ‘uitgesteld kijken’ waarna de kijkcijfers met circa 80% groeien. Aflevering 1 en 2 van The X-Files (28 januari) hebben inmiddels een bereik gerealiseerd van 420.000 kijkers (A6+), goed voor een gemiddeld commercieel marktaandeel van 9.7% in het tijdslot 22.00 – 24.00.