Kort medianieuws 23 april 2012

  • De extra journaals en nieuwsuitzendingen van de NOS en RTL hebben zaterdag en zondag extra kijkers getrokken. De extra journaals besteedden aandacht aan het mislukken van het Catshuisoverleg. Lees verder.
  • De Britse mediawaakhond, Ofcom, gaat twee inbraken in mailboxen door Sky News bekijken. Dat liet een woordvoerder van Ofcom maandag weten. Lees verder.
  • Vodafone neemt de Britse telecomonderneming Cable & Wireless Worldwide over. Met de transactie is ruim 1 miljard pond, bijna 1,3 miljard euro, gemoeid, zo werd vandaag bekend gemaakt. Lees verder.
  • De rechter van de MegaUpload-zaak zou tegen de FBI gezegd hebben dat hij twijfelt of er wel een rechtszaak komt. De autoriteiten in Nieuw-Zeeland zouden procedurele fouten gemaakt hebben, waardoor een uitlevering op losse schroeven staat. Lees verder.
  • Het datagebruik bij mobiel internet is in een jaar tijd toegenomen van 3,2 petabyte tot 5,9 petabyte. Ondertussen blijft het aantal abonnementen flink doorgroeien. Lees verder.
  • RTV Noord en RTV Gelderland hebben maandag een gratis app voor de iPad uitgebracht. De app maakt onderdeel uit van een project waarin twaalf van de dertien regionale omroepen samenwerken. In de loop van de komende weken verschijnen eveneens eigen iPad-apps van Omrop Fryslân, RTV Drenthe, RTV Oost, RTV West, RTV Rijnmond, RTV Noord-Holland, RTV Utrecht, Omroep Brabant, Omroep Zeeland en L1. Lees verder.
  • De campagne om vijf Lelystadse wijken aan de glasvezel te krijgen, wordt met een maand verlengd tot en met 19 mei. Dat meldt glasvezelbedrijf Reggefiber. Tot zondag konden bewoners van Lelystad-Haven, het Hollandse Hout, de Schoener, Botter en Tjalk zich aanmelden voor de supersnelle verbinding. Reggefiber zou glasvezel aanleggen als minstens dertig procent van de bewoners ‘ja’ had gezegd. Volgens een woordvoerder is dat doel nog niet gehaald. Vandaar dat de actie wordt verlengd. (Omroep Flevoland)
  • Vandaag is het eerste digitale magazine van FOXlife via de website foxlifetv.nl verschenen. Het magazine komt maandelijks uit en is voor iedereen gratis toegankelijk. FOXlife-fans kunnen zich ook abonneren op het magazine en bovendien komen leden in aanmerking voor speciale acties en extra uitgaven die niet via de website beschikbaar zijn.