Kort medianieuws 5 januari 2012

  • Radiostation 100% NL en het 100% NL Magazine komen met een eigen tv-programma. 100% TV wordt gepresenteerd door Karin Bloemen en is te zien op SBS6, maakt het station bekend. Lees verder.
  • Het aantal verkochte muziekalbums – als cd en download – is voor het eerst sinds 2004 weer gegroeid. In 2011 zijn 458 miljoen platen verkocht, een stijging van 3 procent. Het grootste succes was het album ’21’ van Adele (5,8 miljoen exemplaren). Ook haar album debuutalbum ’19’ deed het nog goed (850.000). Lees verder.
  • De provincie Noord-Brabant heeft nooit gecontroleerd waar 10.000 euro aan subsidie aan is besteed. In 2009 ontving het project Groot en Grut dit gemeenschapsgeld na deelname aan het programma de Brabantse Dorpen Derby van Omroep Brabant. Lees verder.
  • Het Culturele Jongeren Paspoort (CJP) werkt niet langer samen met de Volkskrant. De stichting achter de CJP-pas heeft het dagblad na achttien jaar verruild voor nrc.next. Lees verder.
  • De publiekscampagne Vrienden van AT5, die het noodlijdende AT5 een hart onder de riem wilde steken, heeft de eerste Amsterdam Communicatie Award gewonnen – een initiatief van communicatienetwerk Welcom. De vrienden kregen het voor elkaar  dat in korte tijd 25.000 Amsterdammers vriend werden van AT5. (Het Parool)
  • Communicatie tussen hulpdiensten en overheden is bij een ramp van levensbelang. Mocht deze communicatie wegvallen zijn er altijd nog de radio-amateurs, zoals Rens Joziasse. Lees verder.