Kort medianieuws met aandacht voor NPO, VRT, Chernobyl, AT5, Proximus en meer kort medianieuws uit binnen- en buitenland:
- Na een dienstverband van vijftien jaar vertrekt Alex Tielbeke bij de Eredivisie CV (ECV). In zijn huidige rol was hij statutair directeur van de ECV en Commercieel Directeur bij Eredivisie Media & Marketing (EMM), het mediabedrijf dat de collectieve media- en sponsorrechten van de Eredivisieclubs exploiteert. (Persbericht)
- De Commissie Integriteit Publieke Omroep (CIPO) heeft geoordeeld dat NPO-baas Frans Klein de gedragscode van de omroep niet heeft geschonden. De directeur werd onderzocht omdat hij nevenfuncties niet bij de NPO zou hebben opgegeven. lees verder
- Drie radiozenders van de VRT krijgen vanaf oktober een nieuw nethoofd. Jan Knudde, momenteel nethoofd bij Radio 2, neemt vanaf oktober de leiding bij Radio 1 over. Rino Ver Eecke volgt hem op bij Radio 2. MNM, de jongerenradio waar Ver Eecke nu aan het hoofd staat, zal geleid worden door Annemie Gulickx, momenteel aanbodverantwoordelijke bij Ketnet. Lees verder
- Goed nieuws voor wie enthousiast is geworden over de vijfdelige HBO-reeks Chernobyl, maar geen zin heeft een betaalpakket van HBO te nemen. De Belgische omroep Canvas heeft de uitzendrechten van de historische fictiereeks over de beruchte kernramp in Tsjernobyl (1986) aangekocht. Lees verder
- Proximus steekt zijn tv-aanbod in een nieuw jasje en geeft het ook een nieuwe naam: Proximus Pickx. Zowel op tv, op de website als in de app wil Proximus zijn klanten beter wegwijs maken in het grote aanbod. Lees verder
- Negen Belgische media- en telecomgroepen werken samen rond gepersonaliseerde reclame. De bedrijven onderzoeken of ze hun klantendata met elkaar kunnen delen om advertenties persoonlijker te maken. Lees verder
- Samenwerking tussen AT5 en de aspirant-stadsomroep C-Amsterdam is zo goed als onmogelijk binnen het huidige budget. Lees verder