Luistercijfers: Radio 538 blijft marktleider in periode juni/juli

De commerciële radiozender Radio 538 blijft ook in de meetperiode juni/juli van dit jaar marktleider. Dit blijkt uit de luistercijfers over deze periode. De cijfers zijn vandaag bekend gemaakt door de Stichting Nationaal Luisteronderzoek (NLO).

Radio 538 blijft aan kop

Radio 538 behaalde in deze periode een marktaandeel van 12,5 procent (vorige periode 12,2 procent). Sky Radio had in de periode juni/juli een marktaandeel van 9,9 procent (was 9,6 procent) en bezet daarmee de tweede plaats. Qmusic staat met een marktaandeel van 9,7 procent op de derde positie. De radiozender verliest 0,1 procent marktaandeel ten opzichte van de vorige meetperiode.

Luistertijd gelijk

De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7.474 respondenten van 10 jaar en ouder. Als standaard tijdvak wordt 06.00 tot 24.00 uur gehanteerd. De gemiddelde luistertijd bedraagt in deze periode 2 uur en 41.

NPO Radio 2 en NPO 3 FM leveren in

NPO Radio 2 en NPO 3 FM moeten marktaandeel inleveren. NPO Radio 2 verliest 0,4 procent marktaandeel en heeft nu 8,5 procent van de markt in handen, 3FM verliest 0,3 procent en heeft nu een marktaandeel van 6,7 procent. Andere zenders met een lager marktaandeel zijn 100% NL, Classic FM, NPO Radio 4, Qmusic en Radio Veronica. NPO Radio 1 profiteert van de ‘sportzomer’ en ziet haar marktaandeel stijgen met 0,5 procent tot 7,4 procent.

Volgende meting

Op dinsdag 20 september 2016 worden de nieuwe luistercijfers van juli – augustus 2016 gepubliceerd.

Alle cijfers op een rij:

Laat een bericht achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.