Radio 538 blijft ook in de periode augustus/september marktleider in het Nationaal Luister Onderzoek (NLO). De radiozender behaalde een marktaandeel van 12,0 procent (-0,2 procent).
Qmusic
Qmusic boekt wel een hoger marktaandeel (+0,5 procent) en neemt de tweede plaats in op de ranglijst met een marktaandeel van 9,6 procent. Sky Radio verlies marktaandel (-0,2 procent) en heeft in deze meting een marktaandeel van 9,2 procent behaald. NPO Radio 2 boekt een hoger marktaandeel dan in de vorige periode (+0,3 procent) en bezet met een marktaandeel van 8,6 procent de vierde positie.
Radio Veronica
Radio Veronica boekte een flinke stijging van haar marktaandeel (+0,4 procent) en behaalde een marktaandeel van 4,4 procent. Dit aandeel is overigens gelijk aan de meting in dezelfde periode vorig jaar.
NPO 3FM
De geplaagde publieke jongerenzender NPO 3FM moet wederom marktaandeel inleveren. De radiozender behaalde deze meting een marktaandeel van 6,3 procent (-0,1 procent). Vorig jaar behaalde de radiozender in dezelfde periode nog een aandeel van 8,0 procent. Ook de publieke radiozenders NPO Radio 1 en NPO Radio 5 zagen hun marktaandeel dalen in deze meting.
Nationaal Luister Onderzoek
De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode augustus – september 2016 zijn vandaag bekendgemaakt door Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO), de opdrachtgever van het luisteronderzoek. De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7.584 respondenten van 10 jaar en ouder.
Luistertijd
Als standaard tijdvak wordt 06.00 tot 24.00 uur gehanteerd. De gemiddelde luistertijd bedraagt in deze periode 2 uur en 32 minuten per dag. Dit is gelijk aan vorige periode.
Alle marktaandelen op een rij:
(bron: NLO)