Om de groei van Comedy Central te kunnen doorzetten investeert Viacom International Media Networks in de programmering voor volwassenen en in de uitbreiding van het aantal uitzenduren voor de zender, aldus het persbericht.
De zender die vijf jaar geleden succesvol in Nederland werd geïntroduceerd heeft de laatste jaren een sterke groei doorgemaakt. Zo waren de eerste 6 maanden van 2012 de meest succesvolle sinds de lancering en steeg het marktaandeel in deze maanden met maar liefst +46% ten opzichte van 2011 (18-34 jaar, tijdvak 15.00-02.00h).
“Door de kracht van humor is Comedy Central uitgegroeid tot de 9e zender van Nederland. Het is onze ambitie om nog verder te groeien door middel van een heldere week- en een speciale weekendprogrammering”, aldus Maurice Hols, General Manager van Comedy Central. Hols vervolgt: “Daarnaast blijkt uit een recent brandtracking onderzoek* dat Comedy Central goed gewaardeerd wordt en de nummer 1 zender van Nederland is op het gebied van Comedy”.
In het nieuwe TV seizoen zijn humor, kwaliteit en de power of surprise de ijkpunten van de programmering van Comedy Central. Zo zal aanstaande zondag, 19 augustus, de première van New Kids Turbo en de kick off van de nieuwe succesvolle sitcom Men at Work te zien zijn. Op maandag 20 augustus beleeft The Roast of Roseanne zijn première. Verder maakte de zender onlangs bekend dat het de nieuwe serie Anger Management met Charlie Sheen dit najaar zal uitzenden en is Friends (volgens velen) de beste comedy serie ooit, vanaf 1 september voor het eerst in HD op tv te zien bij Comedy Central.
Kindernet zal tussen 06.00 –09.00 uur te zien blijven op de frequentie van Comedy Central en maakt deel uit van het Nickelodeon portfolio welke verder bestaat uit Nickelodeon, TeenNick en de digitale kanalen Nick Toons, Nick Jr. en Nick Hits.