Minder nieuwe abonnementen voor UPC

Kabelbedrijf UPC zag de omzet afgelopen maanden met zeven procent dalen. Het bedrijf verloor duizenden klanten door toenemende concurrentie en prijsverhoging. Van de settopbox Horizon gingen er 50.000 over de toonbank.

Dit bericht website Emerce.nl op basis van de kwartaalcijfers die UPC’s moederbedrijf Liberty Global. UPC heeft in het derde kwartaal het aantal nieuwe abonnementen in Nederland met ruim 3000 zien dalen. Een jaar eerder kwamen er juist 38.000 bij. Het bedrijf stelde maandag dat de daling vooral het gevolg is van een lager aantal gecombineerde breedband- en telefoonaansluitingen.

UPC verloor in Nederland afgelopen kwartaal tienduizenden tv-klanten. In totaal liepen er 31.000 analoge kijkers weg en kwamen er negenduizend terug. Het nettoverlies is een goede twintigduizend tv-klanten. In totaal bedient UPC 1,8 huishoudens in zijn verzorgingsgebied. Van hen heeft 1,1 miljoen digitale televisie, zevenhonderdduizend analoge tv, een miljoen internet en 910.000 telefonie. De laatste twee producten wonnen afgelopen jaar een procent aan nieuwe klanten.

De website Digitalekabeltelevisie.nl bericht dat kabelaar UPC in het derde kwartaal er 9.400 digitale abonnees bij heeft gekregen, om uit te komen op 1.065.800 digitale abonnees. Het totaal aantal TV klanten daalde met 21.300 tot 1.760.000. Daarmee heeft nu 60,6% van de UPC klanten de beschikking over digitale televisie. Het aantal homes-passed kwam uit op 2.819.400, zodat in haar verzorgingsgebied UPC nu een marktaandeel heeft van 62,4% (via oa Emerce, Parool, Digitalekabeltelevisie.nl)