De Vlaamse openbare televisiezender VRT Ketnet heeft een nieuw logo en daarmee heeft de Vlaamse publieke omroep VRT al haar televisiezenders voorzien van een nieuw logo.
Nieuw logo
De jeugdzender die sinds 1997 bestaat, zendt sinds 2012 uit op een eigen kanaal. Het neemt met het nieuwe logo afscheid van de karakteristieke hoofdletter K in het logo dat sinds 2006 in gebruik is.
Programmering
De programmering van VRT Ketnet is ook op de schop gegaan. De VRT presenteert het onder de noemer “een najaar om van te smullen”. Daarbij biedt het jeugdkanaal – dat ook in Nederland een wettelijke must carry status kent voor alle distributiepartijen met meer dan 100.000 abonnees, veel Vlaamse fictie, nieuwe weekendochtenden (”de prime time van de kindertelevisie in het weekend’ aldus de VRT), informatie, edutainment en ‘ontspanningsprogramma’s’.
Ketnet Swipe (ochtendmagazine) en Kingssize Live (ochtendshow met spelletjes en muziek) moeten de nieuwe weekendtitels worden; Gert & Samson ontbreken niet in het lijstje van het vernieuwde Ketnet, net als het bekende ‘Karrewiet’.
Ketnet Hits
Naast uitzendingen op televisie is Ketnet ook actief met een radiozender via Internet: Ketnet Hits. Ketnet Hits kan je hier beluisteren. Buiten de uitzendingen van Ketnet op televisie is Ketnet Hits te horen op het televisiekanaal van Ketnet.
Een compleet overzicht van de nieuwe programmering vind je hier.
Video nieuwe programmering Ketnet.
Nieuwe logo Ketnet: