NPO: Uitzending Gemist wordt Uitzending Gestart

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) gaat zijn online videoplatform, bekend als Uitzending Gemist, grondig vernieuwen. De upgrade van de site NPO.nl en de bijbehorende app staat gepland in het voorjaar van 2017. Dit heeft de omroep bekend gemaakt tijdens de najaarspresentatie.

“Nieuwe koers”

De modernisering past in de nieuwe koers van de Nederlandse Publieke Omroep, waarin het on demand kijken een centrale plaats krijgt. “We maken programma’s waarover wordt gepraat . Die wat losmaken. Deze programma’s willen we daarom aanbieden op een manier die past bij modern mediagebruik: flexibel, doorzoekbaar, gefragmenteerd als je wilt en deelbaar. We maken de stap van Uitzending Gemist naar Uitzending Gestart.” Dat maakte NPO-directeur Televisie Frans Klein maandag bekend bij de opening van het nieuwe televisieseizoen van de publieke omroep.

“We investeren al jaren in genres die de kern vormen van on-demand kijken en nationaal en internationaal worden gewaardeerd: hoogwaardige, tijdloze content zoals drama, documentaires en kinderprogrammering”, aldus Frans Klein, “Daar gaan we onverminderd mee door.” Frans Klein, Directeur TV

Persoonlijk

Naast het vertrouwde gratis terugkijken zonder in te loggen gaat de omroep het on demand aanbod ook persoonlijker maken. Bezoekers kunnen straks, ook gratis, een profiel aanmaken en hun voorkeuren aangeven. Hiermee krijgt de kijker aanbevelingen om programma’s te bekijken die bij zijn voorkeuren passen.

“Curatoren”

Daarnaast gaat de omroep zogenoemde curatoren inzetten die collecties samenstellen uit het totale aanbod van de publieke omroep. Voor specifieke gebruikers of momenten; zoals bezoekers van een film- of muziekfestival of voor treinreizigers. Kijktips gekoppeld aan de actualiteit, een bijzonder moment en het ritme van de dag. Ook kun je met een profiel een programma onderbreken en later verder kijken op een ander apparaat.

NPO3.nl: de centrale portal voor de jongerenmerken

Om beter in te spelen op de behoefte van de jongere doelgroep is op NPO3.nl alle content te vinden van de NPO 3-programma’s inclusief de leukste fragmenten, bonusvideo’s en webseries. Ook is het dé plek waar de kijker kan meedoen aan interactieve verhaallijnen en challenges. Vanaf NPO3.nl kom je gemakkelijk op de websites van de andere jongerenmerken van de publieke omroep zoals 3FM, FunX, NOS op 3 en programma’s zoals Spuiten en Slikken (BNN).

Hoogtepunten najaarsprogrammering NPO vind je hier.

Laat een bericht achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.