Omroep PowNed is het niet eens met de strekking van een artikel dat De Telegraaf vandaag heeft gepubliceerd onder de titel ‘Slimme jongens PowNed snel rijk‘van journalist Rob Goossens.
40 miljoen euro
In het artikel geeft de krant aan dat de omroep ongeveer 40 miljoen euro aan subsidiegeld heeft gebruikt maar tegenwoordig amper meer zichtbaar is op televisie. Volgens de krant verdween een fors deel van dat geld in de zakken van slechts drie medewerkers.
Drie medewerkers
Oprichter Dominique Weesie heeft volgens De Telegraaf 2 miljoen euro “geïncasseerd”. De onbekende zakelijk directeur Roeland Mackloet, die inmiddels alweer weg is, streek 1,4 miljoen euro op en Rutger Castricum kon volgens de krant al 1,8 miljoen euro bijschrijven.
“Raakt kant nog wal”
De omroep zelf reageert vandaag op het artikel van de krant en geeft aan dat deze bedragen “kant noch wal raken”.
Nieuwe weg ingeslagen
“Wij zijn juist een nieuwe weg ingeslagen met veel nieuwe lineaire formats, zonder af te doen aan onze online ambitie. Dit nieuwe elan wordt ook opgemerkt bij producenten en de NPO, die ons ook alle ruimte geeft om deze nieuwe ambities te verwezenlijken.”, aldus oprichter Dominique Weesie in de reactie.
Wel zichtbaar
Daarnaast geeft de omroep aan dat zij wel degelijk zichtbaar is op de publieke televisie en radio. Zo heeft de omroep de afgelopen vier maanden vijf documentaires op de buis gebracht en vanaf komende week is op NPO 1 de documentaire Marokko op 1 te zien. Dit is voorlopig een 4-delige serie rondom de verrichtingen van het Marokkaanse elftal tijdens het WK-voetbal in Rusland.
Daarnaast staan er volgens de omroep nog meer nieuwe programma’s gepland op NPO 1 en NPO 3. Begin september start Powned op NPO2 een wekelijks politiek programma, live vanuit Den Haag.
Radio
De omroep zegt ook op radio-gebied te gaan uitbreiden. Zo zal de omroep een programma krijgen op NPO Radio 2 en krijgt de omroep meer uren op NPO Radio 1.
De gehele reactie van PowNed vind je hier.