Radar: Veel klachten over Internetprovider Fiber

Bij het consumentenprogramma Radar regent het klachten over Internetprovider Fiber. De klantenservice van de provider zou zeer slecht bereikbaar zijn.Het programma had aandacht voor de problemen bij de Internetprovider in haar uitzending van Radar Radio.

Klachten

Niet alleen op het Radar Forum zijn er veel klachten over internetprovider Fiber, maar ook op Klacht.nl en Klachtenkompas zijn veel klachten te vinden. Fiber stond voorheen bekend onder de naam Fype en biedt alles-in-1-pakketten en los internet aan. De provider doet dit voornamelijk via glasvezelnetwerken.

Wachttijden lang

“Wachttijden van een uur zijn standaard. Na drie dagen bellen en telkens anderhalf uur in de wacht is het gelukt een medewerker te spreken.”,aldus een klant op het forum van Radar. Ook de redactie van het programma belde met Fiber en stond meer dan een kwartier in de wacht om de afdeling perswoordvoering te spreken.

Afspraken

Naast klachten over de bereikbaar van de klantenservice zou de provider ook haar afspraken niet nakomen rondom levering van producten en de afspraken met monteurs. Daarnaast zouden de facturen van het bedrijf vaak niet in orde zijn.

Fiber weigert deelname aan uitzending

Radar heeft Fiber uitgenodigd om haar klanten te woord te staan in de radio-uitzending, maar het bedrijf wilde niet komen, zo liet woordvoerder Brigitte Kuenen weten. Kuenen stuurt een korte reactie: “Fiber betreurt het feit dat er klanten zijn die het idee hebben niet gehoord te worden. We willen eerst een aantal van de cases inzien voordat we beslissen om aanwezig te zijn bij de uitzending. Helaas wordt die mogelijkheid niet aangeboden.”

Radar geeft overigens aan dat het Fiber aangeboden heeft de cases in te zien als het bedrijf zou komen. Kuenen laat weten dat de bereikbaarheid van de klantenservice een tijd lang niet goed is geweest, maar dat er maatregelen zijn genomen om dat te verbeteren.

De uitzending van Radar Radio van zaterdag 4 februari is hier terug te luisteren.