(update) De commerciële radiozender Qmusic gaat vanaf morgen, dinsdag 24 januari, adverteren op de publieke zenders. Via de STER zijn spotjes voor het radiospel ‘Het Geluid’ van de commerciële radiozender te zien.
Mogelijkheden
Sinds kort is het mogelijk voor commerciële radiozenders om te adverteren bij de publieke omroepen. STER heeft gaat de strenge reclameregels die zij tot op heden hanteerde losgelaten.
‘Het Geluid’
Qmusic geeft tegenover deze website aan gebruik te gaan maken van de nieuwe mogelijkheden van STER.Op dinsdag 24 januari zal Qmusic de commercial van Het Geluid uitzenden in de reclameblokken van de NPO. Deze commercial is momenteel al te zien is op commerciële televisiezenders.
“Uitbreiden”
Jorn Agterberg, marketing manager, licht toe: “Na jarenlang geweerd te zijn door de STER kunnen we vanaf heden ook adverteren op de zenders van de publieke omroep. Het is mooi om te zien dat we onze campagnes op deze manier kunnen uitbreiden. Een waardevolle toevoeging voor onze zichtbaarheid en ons bereik”.
Primeur voor Sky Radio
Sky Radio is overigens de eerste commerciële radiozender die gebruik heeft gemaakt van de versoepelde regelgeving bij de Ster. Sky Radio zond vanaf 22 december vorig jaar de kerstcommercial uit op NPO 1, NPO 2 en NPO 3.
BNR Nieuwsradio
Ook BNR Nieuwsradio gaat gebruik maken van de mogelijkheden voor adverteren op de publieke radiozenders. BNR heeft in het verleden al diverse keren tevergeefs geprobeerd om spotjes uit te zenden bij de publieke radiozenders.
De radiozender heeft in het verleden overigens wel een spot uitgezonden op NPO Radio 1 onder de titel van vliegtuigmaatschappij “Bay & Air”. Daardoor was de radiozender de eerste commerciële radiozender die adverteerde bij de publieke radio. De spot werd al snel van de publieke nieuwszender gehaald.
(Update 25 januari: toevoeging Sky Radio)
Video:
Commercial ‘Het Geluid’ van Qmusic: