T-Mobile trekt per 1 juni aanstaande de stekker uit de interactieve televisiedienst KNIPPR. Volgens T-Mobile krijgt niet genoeg voeten aan de grond.
In 2016 startte KNIPPR als start-up die bestaande conventies in de televisiemarkt openbrak en daarmee de consument de regie en maximale keuzevrijheid en flexibiliteit gaf. Via onder andere Apple TV, smartphone en tablet was het mogelijk om naast een vast basispakket voor een kleine 10 euro ook een zelf samengesteld pluspakket te bekijken.
“Sluit nog niet aan bij behoefte van grote publiek”
KNIPPR richt zich op de mobile first doelgroep. Het disruptieve bussinessmodel van KNIPPR sluit echter nog niet aan bij de behoeften van het grote publiek aldus T-Mobile. “Klanten eisen meer content voor nog lagere prijzen en voor een stand alone a-la-carte televisiedienst als KNIPPR is dan schaalgrootte nodig.”
“Te vroeg de markt betreden”
Tisha van Lammeren, Directeur Consumentenmarketing bij T-Mobile; We hebben gezien dat er potentie is voor deze unieke manier van TV kijken. KNIPPR is destijds enthousiast ontvangen en direct omarmd. Zoals bij veel start-ups, leer je al doende en kom je soms tot de conclusie dat je te vroeg de markt hebt betreden voor het grote publiek. Met KNIPPR spreken we op dit moment nog een te kleine doelgroep aan. We geloven echter nog steeds in a-la-carte OTT TV diensten, maar om onze concurrentiepositie te waarborgen moeten we het in een meer traditionele, oftewel gebundelde vorm, aanbieden waarmee we inleveren op onderscheidend vermogen.
Tot einddatum
Klanten zijn op de hoogte gesteld van de einddatum van de dienst. Tot aan de einddatum kunnen zij televisie blijven kijken zoals ze dat gewend zijn.
Sociale media:
Lieve mensen, helaas moeten wij melden dat KNIPPR gaat stoppen per 1 juni 2018. 🙁
Wij snappen dat dit een hoop vragen met zich meebrengt en die willen wij graag beantwoorden. Voor meer informatie wil ik jullie verwijzen naar onze website. https://t.co/3ElzhQz1xm— KNIPPR (@KnipprTV) March 21, 2018