Timmer ‘Programma-aanbod commerciële zenders is grillig’

Gerard Timmer, hoofd televisie van de Nederlandse Publieke Omroep, noemt de programmering van de concurrenten ‘grillig’. Hij zei dat in het BNR-radioprogramma BNR Mediazaken

“Andere jaren was het vooral RTL dat het in het commerciële domein goed deed. Het is nu een wedstrijd die zich afspeelt tussen RTL en SBS. Het is belangrijk dat SBS weer durft te investeren. We hebben tijden gezien dat er niet werd geïnvesteerd in nieuwe programma’s of de programma’s duurden te lang, of werden niet geprogrammeerd.”, aldus Timmer tegenover BNR.

Timmer ziet echter nog geen duidelijk profiel van de zender. “Ik kan het verband tussen ‘Dokter Tinus’ op woensdagavond niet goed leggen met ‘Sterren springen’ op zaterdagavond.” 

De directeur programmering vindt de kritiek dat er te veel aandacht zou zijn geweest voor de verkiezingen niet helemaal terecht. “Bij het laatste debat keken 800.000 mensen die niet eerder naar een ander debat hebben gekeken. Dat zijn enorme cijfers. De komende weken gaan we wel kijken wat beter kan bij de volgende verkiezingen.”

Luister het volledige interview terug via de website van BNR