Viceland start promo-uitzendingen bij kabelaar Ziggo

De nieuwe televisiezender Viceland is gestart met promo-uitzendingen bij kabelmaatschappij Ziggo. De zender gaat 1 maart officieel van start.

Sinds dinsdag zijn de promo-uitzendingen te zien op kanaal 26 van het pakket TV Standaard bij de kabelaar. De zender is ook te ontvangen in HD-kwaliteit. In de loop van dit jaar zal de zender ook bij andere providers aangeboden gaan worden. Zo heeft Caiway al aangegeven de zender vanaf de zomer te gaan doorgeven.

België

Tegelijk met de lancering in Nederland, zal de zender ook in België vanaf 1 maart te zien zijn via Telenet (kanaal 21 in Vlaanderen en 137 in Brussel). Eind 2017 moet de zender in 51 landen te ontvangen zijn.

Website

Inmiddels is ook de website van Viceland voor Nederland zichtbaar via viceland.com/nl. De website voor België is te vinden via viceland.com/be/.

Inhoud

Vice richt zich op millennials (de generatie geboren tussen eind jaren 70 en begin jaren 2000) en heeft voor verschillende thema’s eigen kanalen, zoals Noisey (muziek), Munchies (eten) en Broadley (feminisme).

In lijn met Vice, zal de tv-zender verhalen brengen van over de hele wereld. Regisseur en Oscarwinnaar Spike Jonze is als co-president van de zender – naast CCO Eddy Moretti – verantwoordelijk voor de ontwikkeling van creatie, productie en merkidentiteit van het kanaal, aldus de zender in een persbericht.

Nederlandse content

Naast internationale content, zal de zender ook lokaal geproduceerde content bevatten. Zo start de zender met Nederland Census, een documentaire waarin jongeren uit het hele land hun mening geven over zichzelf, politiek, drugs, seks, liefde, geld en klimaatverandering. De documentaire laat zien hoe het is om jong te zijn in Nederland.

Video: