VRT: groter bereik, stabiel marktaandeel

De Vlaamse publieke omroep VRT heeft in 2012 meer mensen bereikt dan in 2011. Zowel radio, televisie als de websites van de openbare omroep konden sterke resultaten voorleggen aldus de VRT. 
Televisie
De drie televisiekanalen van de VRT (Een, Canvas, Ketnet/Op12) bereikten in 2012 samen dagelijks gemiddeld 2.709.837 kijkers, ongeveer 17.000 meer dan een jaar geleden. Het gezamenlijk jaarmarktaandeel van de VRT-tv-zenders klokte finaal af op 42,8 procent. Dat is slechts 0,1 procent minder dan in 2011. Een opmerkelijk resultaat, gezien de grote veranderingen in het Vlaamse televisielandschap.

Radio
VRT-radio bereikte in 2012 nog steeds ongeveer 3,2 miljoen luisteraars per dag*. De vijf radionetten, elk nauw verbonden met hun publiek, halen een gezamenlijk marktaandeel rond 60 procent.

Online
En op basis van voorlopige cijfers bereikt hetonline-aanbod van de VRT dagelijks gemiddeld meer dan 440.000 unieke bezoekers. Een stijging met 10 procent tegenover 2011.