De Consumentenbond waarschuwt sinds vandaag in haar Internetprovider-vergelijker voor de slechte dienstverlening van Internetprovider Online.nl
40 klachten per week
Op de website Klachtenkompas.nl van de bond zijn sinds november 2014 meer dan 2000 klachten over internetprovider Online.nl binnengekomen. Het gaat volgens de bond om ongeveer 40 klachten per week. Daarmee is de Internetprovider die onderdeel is van de M7 Group SA, het bedrijf waarover consumenten het meest klagen op Klachtenkompas.nl, het online klachtenplatform van de bond.
Een deel van de klachten wordt veroorzaakt doordat de provider actief diensten verkoopt die ze niet zonder problemen kunnen leveren. Sommige klagers zijn al jaren Online-klant en telefonisch overgehaald om te switchen naar een nieuw abonnement. Andere klagers zijn overgestapt van een andere provider naar Online. Maar na de overstap zitten zij soms dagenlang met een slechtwerkende telefoon, internet of televisie of moeten het zelfs helemaal zonder deze diensten stellen. Daarbij lost de klantenservice van het bedrijf de klachten vaak niet goed op.
Waarschuwing
De Consumentenbond waarschuwt vanaf nu in zijn Internetprovider-vergelijker voor de slechte service van Online.nl. Bart Combée, directeur Consumentenbond: ‘Een dienst afraden gaat ver, maar gezien het aantal klachten en hoe lang de problemen zich al voortslepen, kan ik op dit moment niemand Online.nl aanbevelen.’
De Consumentenbond adviseert consumenten die problemen hebben met de provider om ook te klagen op Klachtenkompas.nl; hiervoor staan een stappenplan en voorbeeldbrieven op de website van de Consumentenbond.
De internetprovider-vergelijker die de consumentenbond gebruikt is misleidend ;-). Op mijn adres is via ADSL slechts 5 Mb mogelijk. De providers die via mijn glasvezelaansluiting hun diensten kunnen aanbieden worden niet genoemd.
De consumentenbond raadt mij XS4All aan en ze hebben gemeten dat ik 27 Mb kan halen. Als ik dezelfde postcodecheck bij XS4All doe geeft XS4All aan dat ik maximaal 5 Mb kan halen.