Mediabedrijf Discovery stelt per vandaag haar streamingdienst Dplay ook beschikbaar in Nederland. De dienst kost 3,99 euro per maand. Via de dienst zijn programma’s te zien van de televisiezenders die vallen onder Discovery zoals Discovery, TLC en Investigation Discovery.
Functionaliteiten
Consumenten kunnen hun favoriete shows on demand tot zeven dagen terugkijken en enkele programma’s ook vooruit kijken. Daarnaast is het mogelijk om live televisie te kijken naar de zenders Discovery, TLC en Investigation Discovery. Dplay is naast de app voor mobiel en tablet (iOS en Android), ook als desktopversie beschikbaar en tevens te streamen naar televisie via Airplay of Chromecast. Consumenten die zich registeren voor de OTT-service kunnen Dplay uitproberen tijdens een gratis proefperiode van twee weken. Een maandabonnement kost €3,99.
“24/7 kwalitatief aanbod”
Alco De Jong, VP Country Manager Discovery Benelux: “Met Dplay geven we de kijker toegang tot een uitgebreid en kwalitatief hoogstaand aanbod met onze allerbeste factual entertainment- en non-fictie programmering. Het gaat hierbij om programma’s als Salvage Hunters, Wheeler Dealers, My 600-lb Life, Say Yes To The Dress, Evil Lives Here en Lake Erie Murder. We gaan ook enkele premières van programma’s exclusief aanbieden op Dplay voordat het op televisie te zien is. Denk aan Gold Rush White Water (april) en Dr. Pimple Popper (februari).”
Gratis met reclame
Voor de consument, die een idee wil krijgen wat er op de dienst te zien is, is het mogelijk om zonder abonnementskosten (AVOD) Dplay te bekijken. De gebruiker kan dan, na registratie van persoonsgegevens, een kleine selectie van de content zien mét reclame. Op deze manier kan de consument kennismaken met populaire titels van de zenders Discovery, TLC en Investigation Discovery.
Landen
Dplay is in Europa gefaseerd geïntroduceerd en bestaat inmiddels in Noorwegen, Zweden, Denemarken, Finland, Italië en Spanje. Meer informatie via de website van de dienst.