Kort medianieuws 30 september 2014

  • Paul Peyskens wordt de nieuwe netmanager van VRT Canvas. Hij volgt Mark Coenen op, die eerder dit jaar opstapte. Peyskens tekende samen met Elly Vervloet de krijtlijnen uit van het nieuwe Canvas , dat vandaag is voorgesteld. Vervloet neemt voortaan de zakelijke leiding van de televisienetten op zich. Lees verder
  • De Vlaamse Radio en Televisie (VRT) wil een tussenkomst van een arbitragecommissie voor de besparingen die door de Vlaamse regering aan de openbare omroep worden opgelegd. Dat heeft de raad van bestuur van de openbare omroep beslist. Lees verder
  • Bol.com haalt honderdduizenden artikelen uit de index van Kieskeurig.nl en Coolblue wordt ertoe gedwongen zijn hele aanbod uit de prijsvergelijker van Sanoma te halen. Lees verder
  • Vodafone heeft na KPN als tweede provider in Nederland de landelijke dekking van zijn 4G-netwerk afgerond.  Dat maakt het telecombedrijf dinsdagochtend bekend. Lees verder
  • Voormalig eigenaar en hoofdredacteur Henk Krol, nu 50Plus-Kamerlid, loog over de oplagecijfers van het homoblad. Dit zegt de nieuwe aandeelhouder van de GayKrant (dat tegenwoordig Winq | GK heet) Marc Putman, vanavond in EenVandaag. Lees verder
  • John en Linda de Mol worden al een jaar afgeperst en bedreigd. Dat meldt de politie, die de zaak vanavond in het tv-programma Opsporing Verzocht onder de aandacht brengt. Lees verder
  • Het SBS-bashing is voorbij, concludeert Remko van Westerloo tevreden tijdens de bijeenkomst in Ibiza waar afgelopen weekend alle nieuwe programma’s voor dit najaar werden gepresenteerd. Lees verder
  • Het Britse mediabedrijf Mecom heeft de verkoop van de regionale kranten De Limburger en het Limburgs Dagblad aan Concentra afgerond. De Belgische uitgever heeft daar 43,5 miljoen euro voor neergeteld, zo maakte Mecom bekend. Mecom en Concentra raakten het eerder deze maand eens over de verkoop, maar maakten nog geen exacte prijs bekend Lees verder
  • Dennis Hoebee is per 1 oktober aangesteld als program director bij Sublime FM. Door verbreding van de muziek en het verstevigen van het imago van het merk in duurzaamheid en kwaliteit ziet Sublime FM voldoende kansen in de markt. Het landelijke commerciële radiostation, dat inmiddels bijna twee jaar bestaat, wil verder groeien met deze impuls. (Persbericht)